Zůstat může být to nejtěžší rozhodnutí

Mia Hallová je docela obyčejná holka, která miluje hru na cello, svého mladšího brášku Teddyho, své potřeštěné rodiče a samozřejmě svého přítele. Už od malička je Mii jasné, že cello je její neoddělitelnou součástí, a to i přesto, že máma s tátou jsou spíše rockového vyznání. To ovšem nemění nic na tom, že ji z celého srdce milují a podporují ve všem, co dělá.

Mia prožívá obyčejné dospívání jako všichni ostatní, tedy pokud opomenete to, že její přítel Adam je začínající rocková hvězda a její nejlepší kamarádka Kim by za ni dala vlastní život. I přes jisté životní trable vše vypadá, že se ubírá tím správným směrem. Pak ale přijde nehoda, která Mii převrátí život vzhůru nohama.

Najednou je bez rodičů, život jejího bratříčka visí na vlásku a ona samotná je na pokraji smrti. Ještě toho může v životě hodně dokázat, ale klade si otázku, jestli to ještě vůbec bude mít smysl. Má zůstat a bojovat za nejisté zítřky, anebo jít dál?

Zůstaň se mnou je kniha jako málokterá jiná. Nenajdete v ní kapitoly, nenajdete v ní normální vyprávění, postrádá plno dalších vlastností běžných romancí pro dospívající. Je to dobře, nebo špatně? Těžko říct. Gayle Formanová ale přece jenom musela udělat něco správně, jinak by se její kniha nestala v zahraničí takovou senzací a už vůbec by si jí nevšimli filmaři.

Filmové adaptace knih jsou velkým trendem dnešní doby a častokrát se předlohou spíše inspirují, než aby se ji snažili přesně odvyprávět. To ovšem neplatí o filmové verzi Zůstaň se mnou. Velice mě překvapilo, jak moc se tvůrci knihy drželi. Tu a tam sice některé věci pozměnili či vynechali, ale když jsem seděla v kině a sledovala, co se odehrává na plátně, měla jsem pocit, jako bych tu knihu žila.

Chloë Mortez ztvárnila Miu takřka dokonale – už to, že se kvůli roli opravdu naučila hrát na cello, o něčem vypovídá. Jamie Blackley je naprosto snový Adama, kterého by chtěla mít snad každá z nás. Mireille Enos a Joshua Leonard jsou dostatečně potrhlí a ideální rodiče, jakými by se někteří mohli určitě inspirovat. A ta hudba! Film posouvá knižní předlohu do úplně jiných sfér a je pro každého romantika naprostou nutností.

Hodnocení knihy: 80 %
Hodnocení filmu: 100 %

Autorka: Petra (Syki) Sýkorová