Život je krutý i k Čistým

Poté, co Partridge přišel o znovunalezenou rodinu, se společně se svými přáteli Pressií, Bradwellem, Lydou a El Capitanem musí opět skrývat. Dóm i jeho otec ho chtějí přivést zpátky i s cennými pilulkami, které by mohly zachránit Willuxův život, a tak se neštítí sáhnout k vraždění nešťastníků. Partridge tomu chce zabránit a tak se Speciálním jednotkám vydá dobrovolně. Tím ale všechno teprve začíná, protože Pressia a ostatní nechtějí, aby si Willux dál poklidně žil v Dómu. Jenže překážkou nejsou pouze Speciální jednotky či stvůry, ale také zamotané vztahy mezi hlavními hrdiny.

Hned na začátku vás musím upozornit, že pokračování trilogie Čistý, Splynutí, je daleko zajímavější než první díl, a tak vám doporučuji dát mu šanci, i když jste to možná po dočtení první knihy udělat nechtěli. V druhém příběhu se totiž bez zdlouhavého vysvětlování vrhnete do mnoha zvratů a budete se společně s hlavními hrdiny brodit těžkostmi přítomnosti, minulosti i budoucnosti.

Přestože byl už první díl vyprávěn z pohledu hned několika postav, celá kniha se odehrávala v jedné dějové lince, to však neplatí pro díl druhý. V něm se děj rozdělí na několik menších příběhů a často ho postavy prožívají úplně samy. O to víc akce a zápletek v této dystopické knize naleznete. Mnoho ze zvratů je navíc opravdu nečekaných a budete jen žasnout, jaká vodítka jste v knize přešli bez povšimnutí.

Vypravěči také umožňují nahlédnutí do jejich nitra, čehož autorka Julianna Baggottová tentokrát využila k vytvoření hned několika propracovaných vztahů, které vás určitě nenechají chladnými. Náznaky pout, ať už sourozeneckých, milostných či přátelských, a citů z prvního dílu se vystupňují a přidají se k nim i nové, velmi nečekané.

Sama jsem už v některých chvílích měla dost věčných popisů bojů s každým stvořením, které se ve světě po Explozích vyskytuje, přesto je děj v tomto díle opravdu nabitý, a tak se mi kniha četla snadno. Proto bych ji doporučila všem, kteří první knihu přečetli a líbil se jim alespoň zajímavý nápad. Splynutí totiž jeho potenciál konečně plně využívá a v závěrečném dílu trilogie můžete očekávat pořádnou melu v Dómu i mezi nešťastníky.

Autorka: Michaela Vavřinová