Všichni jsme divní na netu. Ano, i vy!

3. 4. 2016 v 16.19

Internet se v posledních letech stal nedílnou součástí našich životů. Je jedno, jestli to jsou sociální sítě, blogy, magazíny, nebo online hry, trávíme na něm hodně času a málokdo z nás si vybavuje dobu, kdy nebyl samozřejmostí. A proto je tu skvělá kniha Felicie Day, aby nám vše připomněla…

Slavný je v dnešní době kde kdo a stačí mu k tomu málo. Obrovský boom teď zažívají youtubeři se svými denními vlogy (video blogy), už i oni vydávají své vlastní knihy. Jenže dávno před nimi tu byla jedná malá holka, co se po sérii šílených zkušeností z různých škol ocitla doma, kde se jí dostalo velmi uvolněného domácího vzdělávání. Tahle malá holka velice ráda hrála jednu z prvních her jménem Ultima. A tak vznikla Codex… jiným také známá jako Felicia Day.

Podivínka, která se ve větší skupině lidí cítí nesvá a nejraději tráví svůj volný čas hraním MMORPG (masively multiplayer online role-playing game). Umí věrohodně napodobit vytáčené připojení k internetu a tak trochu jí vadí, že je jiná než ostatní, ale umí s tím žít a dokonce tím i nakazit všechny okolo sebe. Zažila začátky internetu, první online hry, vznik diskuzních fór, rozjíždění prvních fanouškovských skupin a také videopořadů na YouTube. Nemá středoškolský diplom, zato se na vysoké věnovala hře na housle a matematice a vystudovala s GPA 4.0.

Přesto se po škole vydala radši do Hollywoodu, aby zkusila dráhu herečky. Po sérii nevydařených filmových gagů skončila v ženské podpůrné skupině, která se scházela v palančinkárně, aby si vzájemně dodávala odvahu dělat něco se svým životem. A i když si to Felicia ze začátku nechtěla přiznat, tahle skupina byla to, co ji nakonec dostalo od nekonečného paření WoWka a změnilo jí život. Dostalo ji to až tam, kde je teď. Do pozice známé osobnosti, obsazované herečky, oblíbené i zatracované hráčky, majitelky firmy podporující vše kreativní a vše, co má co do činění s hráčským světem.

Svou nelehkou a mnohdy unavující cestu životem Felicia Day popisuje s gustem sobě vlastním. Nebere si servítky, zhodnocuje své posedlosti i svou neutuchající (ačkoliv občas polevující) vnitřní sílu, která ji vždycky hnala dál. Ve své knize na sebe prozradí téměř všechno, nebojí se vytahovat špínu a zhodnocovat chybné i správné životní kroky. Popisuje svět internetu takový, jaký je. Umí být úžasný, když vás všichni obdivují a chválí, ale také krutý, když se některým znelíbíte.

Felicia není jen ta známá nerdka, co stvořila webseriálový kult The Guild a objevuje se v reklamách či hostuje v oblíbených seriálech jako třeba Buffy, přemožitelky upírů, Heuréka, město divů nebo Lovci duchů. Felicia je opravdu jedna z nás. I když si užila svoje, stále dělá to, co ji baví a svou podivínskost dokáže přenášet kamkoliv se hne. Joss Whedon ji v předmluvě knihy charakterizoval výborně: „Feliciino místo je vždy za okrajem mapy, kde žijí draci...“

Jak (ne)být divný na netu je úžasná kniha, kterou nejvíc ocení geeci, nerdi, hráči MMORPG i klasického RPG, fanoušci všech fantasmagorických seriálů a indie webseriálů natočených doma v pokoji. Ať už si to totiž přiznáte, nebo ne, všichni jsme tak nějak divní na netu.

Autorka: Petra Sýkorová

Soutěž (ukončena)

Soutěž probíhá do 10. dubna 2016, do tří dnů po ukončení vybereme 5 výherců, kteří získají knihu Jak (ne)být divný na netu. Úplná pravidla soutěže