18ba3375

Uvězněná v pasti lží

Cassandra žije poklidným životem, o kterém by si kde kdo mohl nechat zdát. Jako učitelka se těší na prázdniny a na to, jak s manželem stráví víc času v domku, který si před rokem pořídili. Po rozloučení s kolegy v práci se vydává domů, a i když slíbila Matthewovi, že nepojede v té šílené bouřce přes les, slib poruší. Od toho okamžiku se začne její život odvíjet úplně jinak. Ráno je na odpočívadle nalezena zavražděná žena, kterou Cass znala. Jak může přiznat, že ji tu noc viděla, když tvrdí, že přes les nejela?

Pomalu se zamotává do lží a tajemství, která se bojí svému okolí přiznat. Větší strach má ale z toho, že stejně jako její matka začíná trpět předčasnou demencí. Jak jinak si vysvětlit, že zapomíná na věci, které jí někdo řekl, které slíbila nebo udělala.

B. A. Paris vystavěla příběh na prolínajících se událostech, které začínají drobnou a nevinnou lží. S přibývajícími tajemstvími, nevyřčenými pravdami a skrývanými skutky se Cass začne hroutit. Záchranu zprvu nachází u nejlepší kamarádky a manžela, jejich podpora se postupem času vytrácí a nahrazuje ji nedůvěra a podezřívavost. V okamžiku, kdy se cítí nejhůř, zjistí, o co celou dobu skutečně jde a že její život byl jen lež.

V pasti lží je strhující román, který si zahrává se čtenářem a nutí ho skutečně přemýšlet nad tím, co je pravda a co jen výplod choré mysli. I ty nejobyčejnější události postupně získávají hrůzné obrysy něčeho mnohem víc. Něčeho, na co by na začátku nikdo nepomyslel. Až téměř na konci se dvě stěžejní linky příběhu spojí do jednoho rozhodujícího momentu, který Cass otevře oči a ukáže pravdu.

Nový román V pasti lží od B. A. Paris se může směle zařadit vedle jejího předchozího románu Za zavřenými dveřmi, splňuje totiž veškeré předpoklady čtivého thrilleru.

Autorka: Kristýna Pekárková