Svatební šílenství obráceně

Nick ani Pippa se nikdy nechtěli brát. Raději vymetali svatby ostatních, gratulovali svým přátelům ke svazku manželskému a mezi sebou si šuškali o nesmyslnosti takto velkých svateb. Po další svatbě svých kamarádů, kterou spolu navštívili, větším množství alkoholu a vášnivém sexu se Pippa ráno probudila s matným vědomím, že ji Nick požádal o ruku. I když z toho měla radost, nevadilo by jí, pokud by ke svatbě ještě nějakou chvíli nedošlo. To ale nečekala, že se Nick vrhne tak horečně do příprav obrovské svatby na zámečku, tedy přesně takové, jakým se dříve sami smáli.

Pippa se snaží svého snoubence ve všem podporovat, a tak ho nechá svatbu připravovat podle jeho představ. V době příprav navíc dostane nabídku spolupracovat v Jihoafrické republice na pořadu o vaření, a tak Nick zůstane v Londýně na všechno úplně sám. Tedy ne tak úplně, kromě kamarádů mu pomáhá také jeho matka Erica, která se s Pippou nemá zrovna moc v lásce. Představy o malé soukromé svatbě berou za své a Pippa pomalu začíná přehodnocovat nejen zasnoubení ale i svůj vztah…

Pokud si chcete přečíst knížku o přípravách svatby v trochu netradičním pojetí, je pro vás kniha Ženich na zabití tou pravou volbou. Možná se obáváte přílišné přeslazenosti, ale to není třeba. Sophie Ronaldová se daleko více zaměřila na humor a zápletky, protože obojího v knize najdete opravdu požehnaně. Když se při čtení nebudete zrovna usmívat, pravděpodobně budete přemýšlet o tom, jak perfektně spisovatelka vystihla jednotlivé lidské charaktery.

Děj má díky velkému množství malých zápletek rychlý spád a vy se tak budete těšit na každou další stránku. Na druhou stranu jsou jednotlivá rozuzlení většinou snadno předvídatelná a děj je prošpikovaný mnoha klišé. Mně to ale nevadilo, protože se autorka snažila vše podat originálně a s humorem.

V knize jsem ocenila také prostředí Londýna a Jihoafrické republiky a hlavně zasazení děje do moderní doby. V příběhu najdete narážky na aktuální celosvětové události a mnoho přirovnání, vždyť Pippa natáčí pořad o vaření stejně jako Jamie Oliver. Ženich Nick a jeho posedlost přípravou svatby, konkrétně například výběrem obalu na víno, je už pouze třešničkou na dortu.

Knihu bych tedy doporučila hlavně čtenářkám, které se chtějí pobavit, ale zároveň se zamotat do změti vztahů, které jsou tak typické a reálné. Deštivý a mrazivý Londýn střídající se s rozpálenou Afrikou vám určitě v těchto parných dnech pomůže si oddechnout a hodit starosti za hlavu, Pippa s Nickem jich mají totiž sami dost.

Autorka: Michaela Vavřinová