Stará láska nerezaví

Sarah Millerová se do rodného města nevrátila sedm dlouhých let. Sedm let, které se snažila vyplnit školou a prací. Sedm let, během nichž nemohla zapomenout na někoho, kdo byl důležitou součástí jejího života i jí samotné. Na někoho, díky komu se domovou vyhýbala jako čert kříži a odmítala jakoukoliv možnost vážnějšího vztahu.

Teď se má vrátit na bratrovu svatbu a tvářit se, že se nic nestalo, že jí nezlomil srdce a nezničil všechny hvězdné zámky. Nečekala, že ho znovu uvidí a že ho uvidí tak brzo. Taky nečekala, že zatímco ona se domů vrací až teď, on je s její rodinou v blízkém kontaktu už nějakou dobu… až moc blízkém. Tak blízkém, že se účastní i svatebního obřadu, a proto se mu Sarah nevyhne. Zvlášť když se ON tváří, že to mezi nimi neskončilo…

Carey Heywood není na poli romancí žádný nováček. Čtenáře si získává poměrně jednoduchými zápletkami ze života, s nimiž se čtenářky dokážou poměrně snadno ztotožnit. Příběhy jsou vyprávěné lehce, postavy jsou tak akorát uvěřitelné s občasnými výkyvy a romantická klišé nejsou tak silná, aby vám to drásalo nervy.  Právě taková je kniha ON, která vypráví o osudové lásce dvou lidí, které rozdělilo jedno hloupé nedorozumění.

Ačkoliv se podle české obálky může zdát, že jde jen o další erotický román, není tomu tak. Je pravda, že obálka prodává a ano, i mě nalákal ten krásně vypracovaný hrudník, ale jakmile se do knihy začtete, začne vám být jasné, že tentokrát půjde o krásnou, čistou romanci, co vás pohladí na duši a bude se vám u ní skvěle relaxovat. A ano, po dočtení vám na tváři zůstane ten správný poblouzněný výraz a touha zažít něco podobně pohádkového. Protože tenhle příběh pohádkový a vysněný opravdu je.

Když přivřete oči nad nějakou tou klasickou romantickou habaďůrou a osudovostí, jde o příjemné čtení, které vám může znepříjemnit pouze netradiční styl překladu. Je pravda, že volba některých slov a slovních spojení působí těžkopádně a místy až příliš zastarale či takříkajíc „nemoderně“. Občas se tak kniha nečte příliš jednoduše, na druhou stranu je to po všech těch moderních sprosťárnách hezká změna.

Za sebe můžu říct, že jsem si knihu náramně užila a doporučuji ji všem, co si rádi odpočinou u hezké romantiky. Už teď se nemůžu dočkat druhého dílu, i když půjde v podstatě o převyprávění z druhého pohledu. Je to tak milé, že to prostě musím číst znovu.  A listopad je tááák daleko!

Autorka: Petra Sýkorová

K dispozici je i e-kniha.