Problémy? Přibalte je do kufru a vyrazte na dovolenou

Franny a Jim Postovi procházejí složitým životním obdobím. Jim podlehl volání druhé mízy av práci si začal s mladou stážistkou. Franny se vedle manželovy nevěry musí vyrovnat s tím, že jejich mladší dcera Sylvia brzy opustí rodný dům kvůli studiu na vysoké škole. Letní dovolená, kde kromě rodiny budou také s přáteli, se zdá jako dobrý nápad, jak zahnat chmury, přijít na jiné myšlenky a také si leccos ujasnit. Na Mallorku tedy přijíždí všichni Postovi včetně staršího syna Bobbyho, jeho přítelkyně Carmen a rodinných přátel Charlese a Lawrence.

Autorce se podařilo představit zajímavý mix charakterů: Franny je rázná samozvaná matka rodu, která má i přesto komplexy z toho, jak se během let fyzicky změnila. Její nejistota je ještě umocněná Jimovým úletem. On sám prožívá krizi středního věku a kromě milostné aférky se potýká s vyhazovem z práce. Dcera Sylvia, budoucí vysokoškolačka, je bystrá pozorovatelka svého okolí, chytrá a trochu sarkastická, ale i ona se setkala se zradou, která ovlivnila její pohled na svět. Bobby na Mallorku přijíždí s jediným cílem – potřebuje peníze na své podnikání a ty by mu měli poskytnout právě rodiče. Charles a Lawrence jsou manželé, kteří netrpělivě čekají, zda jim vyjde adopce dítěte. Charles má nejblíž k Franny a jako její nejlepší přítel nad ní drží ochrannou ruku, Lawrence je nejistý, protože je o mnoho let mladší než Charles, a doufá, že dítě ještě více stmelí jejich svazek.

Skutečnost se od představ leckdy liší a sejde-li se pohromadě několik různých typů osobností, vzniká pestrý vztahový i dějový propletenec. Když se začtete, máte pocit, že se vlastně nic moc neděje, že jen sledujete popis jedné obyčejné dovolené. Ale pod povrchem to pěkně bublá a zdánlivě banální denní situace občas vygradují a s hrdiny pořádně zacloumají.

Letní čtení k vodě nebo sonda do mezilidských vztahů? Tím vším jsou Dovolenkáři. Příběh pro čtenáře, kteří nehledají bezduchou odpočinkovou četbu, ale inteligentní společenský román, který má co říct.

Autorka: Barbora Javorková