40442e71

Na noční směně se nespí…

Noční služby nejsou zrovna vyhledávané ani populární. Ne tak pro Renée Ballardovou a jejího parťáka Jenkinse. Občas se naskytne příležitost, jak opravdu pomoct a potrápit mozek i adrenalin. A ten okamžik právě nastal – dva případy během jediného večera. Oba jí nedají pokoj. Oba chce dotáhnout do konce, i když jsou její nadřízení jiného názoru. Správná detektivní práce přece musí nést ovoce.

První případ zavání nesnášenlivostí, druhý zase směřuje do policejních řad. A to nikdy nevěstí nic dobrého. Renée se tak dostává na šikmou plochu a možná ohrožuje i svůj život. Je ale tvrdohlavá a cílevědomá. Zkusí najít pachatele na vlastní pěst a nepřijít přitom o jediný vlásek. Podaří se jí to? Držte jí pěsti v thrilleru Noční směna.

Renée je už třetí postavou, které vdechl Michael Connelly život. A vzhledem k popularitě těch předchozích si můžete tipnout, jestli to v jejím případě byla sázka na jistotu. Je cílevědomá, silná a nerozhází jí ani ponížení v podobě degradace. Nečekejte rozsáhlou osobní linku, ani příliš emocí. Máte před sebou policistku tělem i duší. Přesto umí zanechat dojem. Snad právě tím, že se v ničem nepitvá, jde si za svým a nenechá se zviklat. Možná je až příliš odosobněná, nebo je pro autora těžší vžít se do ženské postavy. Další možností jsou i otevřená vrátka v případě pokračování. Kdo ví?!

S čím si naopak Connelly opravdu pohrál, je policejní praxe. Vše podává do hloubky, popisuje jednotlivé postupy a s chladnou logikou řeší nastíněné problémy. Na jednu stranu je to zajímavý přístup, na tu druhou se děj pomaleji rozjíždí. Dlouho čekáte, až se něco začne dít, i když se něco děje celou dobu. Jako by vás čekala jen ta klasická policejní piplačka a žádná akce. A pak na vás jen tak mimochodem vybalí bombu. Všechno sedí, zapadá a máte pocit dobře odvedené práce.

I když prostředí působí trochu sterilně a rozjezd je slabší, patří Noční směna rozhodně mezi knihy, které stojí za přečtení. Trochu jiný pohled na věc, postavení příběhu i perfektní závěr vás přesvědčí o tom, že autor rozhodně ví, co dělá a jeho přístup je víc než příjemný.

Tereza Bártová