Moje studená válka

Částečně autobiografický román autora Reného Bendy – Moje studená válka nabízí to, co na trhu dosud chybělo. V regálech najdete spoustu knih o komunismu, sociologické a psychologické studie, smyšlené příběhy a spoustu pamětí. To v čem je Moje studená válka nová, je přístup ke čtenáři. Nejen že je psaná pohledem dospívajícího chlapce a tudíž velmi čtivá (občas připomíná knihu Kdo chytá v žitě od Jerome Davida Salingera), ale zejména nekončí v okamžiku emigrace. Spousta příběhů o boji s komunismem popisuje život v komunismu a způsob jakým hlavní hrdina utekl. René Benda naštěstí v tom nejlepším nekončí, a tudíž se nám naskýtá obsáhlý pohled na to, co se stalo s emigranty. Rozepisuje se zde o pocitech emigrantů, jejich zážitcích a o tom, jak se museli vypořádat se vzniklou situací, když se stali občany bez státní příslušnosti.

Při vyprávění nejednou naskočí husí kůže po těle, pokud si představíte, že v jednu chvíli mluvíte se svými rodiči, venčíte psa, držíte svou lásku za ruku a v následující vteřině kličkujete mezi výstřely pohraničníků a prcháte vstříc neznámu.

S knížkou Moje studená válka se vrátíte do doby, kterou nejenže provázela stísněnost, nedůvěra v okolí, cenzura a složitá síť intrik spřádaná STB, ale i lidská sílá a odhodlanost bojovat za svobodu. Zároveň si připomenete i poměrně nedávné události z 11. září 2011. Do této doby vás zavede velmi vydařený příběh, který se v druhé části knihy prolíná s příběhem hlavního hrdiny Tomáše, který se ocitl v zahraničí. Seznámíte se zde s Kanaďanem Samem, který žije v USA a snaží se zde ukotvit svůj život, najít jistotu a zejména najít znovu cestu k své manželce.

Moje studená válka vám zajistí poutavé a velmi sugestivní čtení, které vás nejen poučí, ale hlavně přiměje zamyslet se nad svými hodnotami a prioritami, protože nikdy nevíte, co se Vám v životě přihodí.