Mládí v hajzlu pokračuje

To se tak občas sejde. Zjistíte, že otec, kterého jste považovali za vlastního, vůbec není vlastní, vaše, tentokrát už vlastní, matka vás bez slova rozloučení vysadí u toho biologického a odjede, biologický otec je shodou náhod slavným žonglérem a bavičem v Hollywoodu, který vás obsadí do hlavní role svého nového hollywoodského filmu … a tak bychom mohli pokračovat do nekonečna.

Příznivci svérázného autorského stylu C. D. Payna letos zajásali, do knihkupectví totiž přichází nejnovější (v pořadí již osmý) díl série Mládí v hajzlu, ve kterém najdete vše, co tam být má: ironický humor, milostná zápletka, klasické twispovské patálie i překvapivé zvraty. Payne se retrospektivně vrací k dění předchozích dílů a navazuje na jejich nejpovedenější momenty.

„Takže si vedl deník stejně jako já. Nejspíš jsem ty svoje literární sklony podědil po něm. Ovšem podle toho, co říkal, vypadaj ty jeho deníky neskutečně nudně. Vsadím se, že jsem daleko lepší spisovatel než on.“

Pokud jste četli předchozí díly, bude právě provázanost děje a postav to, co určitě oceníte. Je to jako když se opět setkáte se starými známými, kteří se na chvíli ztratili, aby se najednou znovu objevili a dali tomu všemu nový rozměr.

Na druhou stranu si tu musíme přiznat, že první díly už stejně nic nepřekoná. Nejen u knih platí, že není jednoduché vytvořit stejně úspěšné a dokonalé pokračování něčeho, co už fanoušky jednou nadchlo. C. D. Payne si prvními třemi díly nastavil u svých čtenářů laťku vysoko a přestože i tento díl rozhodně stojí za přečtení, nefungoval však už tak dobře jako jeho předchůdci.

Myslím ale, že si knihu stejně užijete. Takže pokud se potřebujete odreagovat nebo přijít na jiné myšlenky, hoďte všechno za hlavu a pusťte se do toho.

A pozor na Google.

Hezké čtení!