Marcus Chown a Govert Schilling: Vesmír v tweetech

Že jsou zákony vesmíru složité? Že není jednoduché vysvětlit, jak vznikají hvězdy, nebo co je to mléčná dráha? Marcus Chown a Govert Schilling vymysleli způsob, jak náročné otázky vysvětlit co nejjedodušeji.

Seznámili se na ostrůvku Aruba v Karibiku v roce 1998, kdy zde bylo možné přesně 3 minuty a 32 sekund pozorovat úplné zatmění Slunce. Oba měli stejný úkol – napsat o tom článek. Marcus pro časopis New Scientist, Goverta vyslal holandský týdeník Intermediair. Narazili na sebe až o jedenáct let později, na sociální síti Twitter. O rok později dostal Govert Schilling nápad na páteční večerní kurzy astronomie – na Twitteru. On a Marcus Chown si povídali o všem, co s astronomií souvisí.

Vzájemně si psali „tweety“ – krátké zprávy v maximálním rozsahu 140 znaků, ve kterých si povídali o fyzice, astrofyzice a dalších, jinak dost složitých vědách. Povedlo se jim dobrat se k jednoduchým vysvětlením o fungování světa, ve kterém žijeme. Napadlo vás třeba, jak je možné, že se Měsíc nezřítí na Zemi? Možná se vám zdálo, že ta otázka je příliš hloupá. Kniha Vesmír v tweetech vás přesvědčí o tom, že zase tak hloupá není.

Vesmír v tweetech je navíc plný zábavných faktů, které dělají astrofyziku příjemnější a záživnější. Například se dozvíte, že laserové paprsky nemohou být ve vesmíru vidět, což příznivce Star Wars příliš nepotěší. Zajímavé je také to, že se v Africe rodí nový oceán, na této probíhající události autoři vysvětlují pohyb zemských desek. Zajímavostí, které se o světě kolem nás z knihy dozvíte, je ale podstatně více.

O autorech:

Marcus Chown (nar. 1959) je několikrát oceněným autorem vědeckých publikací a oblíbeným popularizátorem vědy. Původním povoláním radioastronom působící v  Kalifornském technologickém institutu v  Pasadeně je v  současné době také konzultantem pro kosmologické záležitosti vědeckého týdeníku New Scientista  častým hostem rozhlasových a  televizních debat. Je autorem knih Musíme si promluvi o Kelvinovi nebo Kvantová teorie nikoho nezabije. Na Twitteru píše pod účtem @marcuschown

Govert Schilling, původem Holanďan, je mezinárodně uznávaným autorem knih o astronomii. Přispívá jako autor a je editorem magazínu Sky & Telescope, jeho články se pravidelně objevují i v časopisech Science, New Scientist a v magazínu BBC Sky at Night. Je autorem více než padesáti knih pojednávajících o široké škále astronomických témat. Jeho nick na Twitteru je @govertschilling

Hodnocení: 90%