Když touha odhalit minulost je silnější než smrt

Rentgen kvůli bolesti v zápěstí se zdál být banálním vyšetřením. Ovšem výsledek a následná zjištění Caroline naprosto šokují. Kulka u krční páteře, adopce, vražda biologických rodičů, neznámý pachatel, který nebyl nikdy dopaden… To je na jednoho soudného člověka až příliš novinek najednou. Není tedy divu, že se rozhodne pátrat na vlastní pěst a objevit, co přesně se tehdy událo.

Touha poznat pravdu ji zavede do Atlanty, kde se hrůzné události před lety staly. Setkává se s řadou lidí, kteří měli s tehdejší vraždou co do činění. S jejich pomocí postupně rozkrývá okolnosti, které se čtyřiatřicet let topily v zapomnění. Ovšem některá tajemství nechtějí být objevena a zdá se, že její průzkum a neodbytnost je někomu trnem v oku. Vrah jejích rodičů je možná stále na svobodě a Caroline zjišťuje, že o jejím životě někdo ví víc, než by bylo milé. Z původně nevinné honby za informacemi se stává boj o přežití.

Dle anotace se dá soudit, že se jedná se o čistokrevnou detektivku či thriller. Podle mě ale jde spíše o napínavé drama o ženě, která najednou ztrácí své jistoty. Zdá se jí, že celý její dosavadní život byl jen iluze a že vůbec není tím, za koho se považuje. Stejně tak se cítí podvedena svými blízkými, o kterých byla přesvědčena, že je dokonale zná. Postupné odhalování dávných událostí vede k otevření jejího nitra a Caroline najednou překvapuje nejen sama sebe, ale i čtenáře. Počáteční pouhá zvědavost se transformuje v dychtění po pomstě a zadostiučinění. A že se sympatická hrdinka, která si až doposud žila svůj poklidný a ničím nerušený profesorský život v prachu knížek na univerzitě, dokáže změnit v někoho úplně jiného, je až těžko věřit. Ovšem zůstaňte sami sebou, když vám na krk dýchá zákeřný vrah.

Kniha se čte sama, díky ich-formě se čtenář snadno dokáže vžít do pocitů hlavní hrdinky a jednotlivá odhalení udržují pořádnou míru napětí po celou dobu čtení. Nebude vám sice běhat mráz po zádech ani stydnout krev v žilách, ale zvědavost vám rozhodně nedá spát. Budete číst do posledního řádku, dokud se nedozvíte, jak to celé dopadlo. A pak budete marně dumat, jestli je něco takového skutečně možné a zároveň usínat s myšlenkou na to, co by mohl odhalit váš rentgen.

Autorka: Monika Riesová