Kdo je Dobrý v posteli?

Cannie Shapiro je hrdinka jak se patří. Od mnohých z nás se ničím neliší. Je jí osmadvacet, právě se rozešla s přítelem, pracuje v novinách a stále se jí nedaří prorazit jako scénáristka. Návdavkem k tomu je tak trochu prostorově výraznější. Cannie říká, že je tlustá, obézní, její expřítel Bruce to nikdy nekomentoval. Tedy až do chvíle, kdy si chce Cannie dát na čas pauzu. Bruce to vezme jako jasný rozchod a rozhodne se svěřit čtenářům časopisu Moxie. V rubrice Dobrý v posteli si vylije srdce článkem Jak milovat korpulentní ženu.

Dobře, ne každý ví, že ona tajemná žena je Cannie, ale ta má pocit, jako by to měla napsané na čele. A život se s ní nemazlí ani v jiných ohledech. Bruceovi zemře otec, a i když ví, že je to praštěné, Cannie doufá, že by se s ním mohla dát znovu dohromady. Uvidí, jaká dokáže být hodná a milá a bude ji znovu milovat. To se krapet přepočítala a jediné, co jí po společně strávené chvilce v posteli zůstane, je pozitivní těhotenský test.

Kniha Dobrý v posteli je plná humoru a možná trochu vyhrocenějších situací. Ať už vážíte 50 nebo 100 kilo, najdete se v ní. Autorka Jennifer Weiner do hlavní hrdinky vložila část sebe, část své minulosti a nechala prostor pro nadsázku i předsudky. Jak se chová společnost k ženám, které nemají velikost nula, a jak se chovají k sobě samým tyto ženy? Cannie se díky své profesi novinářky dostává do prostředí, ve kterém je dokonalost nutností, o to víc ji trápí, jak vypadá. Nepomáhá ani pravidelný pohyb, ani návštěva Hlídačů váhy, prostě nic. Už od dětství byla tlustá, jak neustále říkával otec.

Ne každý se potká s životní situací, ve které vyrůstala Cannie – otec, uznávaný plastický chirurg, který byl neskutečně zklamaný z toho, že jeho dcera nevypadá dokonale: matka, která si po rozvodu domů nastěhovala lesbickou přítelkyni. Naštěstí je Cannie obklopena spoustou přátel, kterým je jedno, jak vypadá. V mnoha ohledech je to úplně obyčejná holka, která řeší úplně obyčejné věci. Odchod otce od ní a jejích sourozenců, rozchod, matčinu nově objevenou orientaci, nečekané těhotenství, lásku.

Román Dobrý v posteli začíná i končí článkem Jak milovat korpulentní ženu. Bruce se čtenářům svěřuje, jak se musel vyrovnat s tím, že jeho partnerka váží víc než on. Cannie ukazuje, jakou cestu musela podstoupit, aby mohla říct, jaké to je milovat korpulentní ženu. Vyprávění je plné břitkého humoru, osobitého popisu boje s nadbytečnými kily, ale také boje s nenávistí, zlobou, strachem a touhou pomstít se. Žádná z postav není dokonalá. A možná jste taky jednou z nich – ať už Cannie, její nejlepší přítelkyně Samantha, nebo sestra Lucy.

Dobrý v posteli je poselstvím, že nic jako dokonalost neexistuje. Ani štěstí bez příčiny. Musíte jít tomu svému naproti a i bez dokonalého těla, obličeje, vlasů a všeho toho dalšího, můžete být šťastné. Stačí si jen připustit, že si to zasloužíte.

Autorka: Kristýna Pekárková