Hlavně nezemřít ještě zaživa

19. 7. 2017 v 23.38

Hendrik Groen je starý, nemocný, občas uvažuje o sebevraždě, ale rozhodně se nehodlá vzdát životu bez boje. Nizozemský román Tajný deník Hendrika Groena přináší nečekaný a poutavý pohled na svět očima obyvatele domova důchodců.

Hendrikovi je 83 let, špatné chodí, trápí ho různé neduhy včetně inkontinence a žije v amsterdamském domově pro seniory. Hendrik však není obyčejný senior, který brblá, stěžuje si a největší vzrušení mu přináší máslový zákusek k odpolední kávě. Tenhle chlapík totiž z duše nesnáší staré lidi. Nemůže vystát neustálé hovory o počasí, bingu, penzích, a především nemocech.

Hendrik ve svém relativně pokročilém věku nehodlá skomírat a zahnívat zaživa. Denně se snaží vyjít si na procházku, schází se se svým jediným přítelem Evertem a spolu se s chutí baví na účet ostatních obyvatel. Nudu jednotvárných dní velmi příjemně naruší nová nájemnice uvolněného pokoje, sympatická Eefje. Hendrik s Evertem okamžitě poznají, že tato dáma rozhodně změní jejich poklidné životy. Vyjde jim plán založit anarchistickou výletnickou skupinu Staří-ale-ne-mrtví? Přihlásí se nakonec snad i láska? Jaká dobrodružství a nové zážitky jim kamarádství s Eefje přinese, to už se dočtete v románu Tajný deník Hendrika Groena.

Tajný deník Hendrika Groena je zábavným příběhem o každodennosti, výstřednostech a touze neumřít ještě zaživa. Hendrik ve svém deníku glosuje život a události, které jsou pro něj nudné a obyčejné, ale jiným přijdou úžasné. Vyprávění zaujme čistotou, humorem a nadhledem.

Román pobaví a potěší všechny, kteří se při čtení rádi pousmějí, ale i na moment zamyslí. Vydejte se na cestu myslí muže, který vás uhrane svým přímočarým přístupem k životu, stárnutí a touze ještě zažít spoustu zábavy.

Autor: Helena Herynková