Boj o post královského šampiona může začít

30. 8. 2015 v 10.21

Srdce z ledu a vůle z oceli. Fantasy série Skleněný trůn patří ve světě mezi nejoblíbenější a čeští čtenáři letos konečně zjistí, co na příběhu o nájemné vražedkyni všichni vidí. Seznamte se tedy s Celaenou Sardothien.

Celaena Sardothien má ve světě velmi temnou a strach nahánějící pověst, je proslulou vražedkyní. Ale jako každý smrtelník i ona se dopustila jedné, přesto rozhodující chyby. A díky ní již rok přežívá v kobkách Endovieru. Ztratila všechno a jediné po čem touží, je být znovu volná. Proto přijme nabídku prince Doriana a stane se jeho šampionem v boji o post královského zabijáka. Kromě ní se turnaje účastní i další vrahové a zloději, kteří se musí utkat v řadě úkolů. Poslední z nich se stane královou pravou rukou. Hra na život a na smrt může začít.

Skleněný trůn je strhující příběh mladé, teprve osmnáctileté dívky, která se rozhodne získat zpátky svoji svobodu. Postava Celaeny patři mezi ty, které si oblíbíte od samého začátku. Není jen chladnokrevným vrahem, je to také silná, vtipná a sarkastická žena, která miluje literaturu a která se překvapivě ráda baví a strojí do šatů. Právě díky tomu, že se ve volném čase válí v knihách a že navzdory všem nesnázím trousí jednu vtipnou hlášku za druhou, se z Celaeny stává uvěřitelná a velmi sympatická postava. Není dokonalá a i přes svou drsnou vizáž se v soukromí dokáže chovat jako každá dospívající dívka. Nepodléhá svému těžkému osudu, bere věci, jak přijdou, a ze situace se vždy snaží vytěžit to nejlepší. Výcvik Celaeně nepřináší jen ztracenou sebedůvěru, ale také přátelství samotného prince i jeho přítele –kapitána stráží Chaola.

Ano i tady se dočkáme typického milostného trojúhelníku, který je však v tomto případě velkým plusem. Žádná láska na první pohled a komplikací tak akorát. Dorian je okouzlen její přirozenou krásou a láskou k četbě. Zato Chaol jí nejdříve opovrhuje a jejich vztah se začne vyvíjet až v průběhu tréninku.

Skleněný trůn je jednoznačně kniha, která by vám neměla uniknout. Zábavná, strhující, plná zvratů a odhalení. Bavit se budete především nad slovními přestřelkami mezi hlavními postavami a po dočtení poslední strany začne netrpělivé čekání na další díl, ten první totiž zanechává víc než dost nezodpovězených otázek.

Autorka: Tereza Vršková