Bejbypank is not dead, užijí si ho děti i dospělí

Letos vstoupil Kašpárek v rohlíku vydáním svého souborného díla do knižního světa. Postřelená kniha plná příběhů, komiksů i písňových textů, které se vzájemně prolínají a doplňují, je doplněna o Noty, tedy bejbypankový zpěvník Kašpárka v rohlíku. Rodiče tak mohou texty nejen recitovat, ale i zpívat a skalní bejbypankáči přizvukovat s některým z vydaných CD.

Kašpárek v rohlíku je zábavný sám o sobě. Jeho divadelní představení a koncerty jsou plné srandy a bláznivin. Stejně taková je i kniha. Nebojí se čtenářů – konzervativců, kritiky nebo nepochopení a na plné koule tak na křiklavě růžových, žlutých i černých stránkách rozjíždí svůj pank. Čiší z toho radost, a to je důležité. Na knize je vidět, že byla tvořena s láskou. Je krásná nejen obsahově, ale i po vizuální stránce. Netradiční formát, kvalitní papír, originální ilustrace Lukáše Urbánka a Matěje Němečka, barvy, neobvyklá typografie. Radost pohledět.

Je-li Postřelená kniha pro někoho prvním setkáním s Kašpárkem v rohlíku, může se zaleknout otevřenosti textů, nespisovného jazyka nebo prostě jen originálním a u nás neobvyklým přístupem k tvorbě pro děti. Ovšem zdá se mi, že právě takové pojetí může dnešní děti a rodiče sblížit. Na nespisovnou češtinu si brzy zvyknete a zjistíte, že k nim prostě patří, stejně jako střapaté červené čepice. Jde o zábavu pro malé i velké. Staří bejbypankáči to moc dobře vědí, a proto Kašpárek na papíře nesmí chybět v jejich knihovně.

Nekonvenčnost, pohoda a hlavně žádná pravidla, to je to, co se dětem líbí. Žádné příkazy a zákazy, jenom nekonečná fantazie bez hranic. Vzpomínáte na své dětství? Že bylo přesně takové? Tak se vykašlete na práci a předpisy, které jsou všude kolem vás, vezměte své děti a přečtěte si spolu Kašpárka v rohlíku – Postřelenou knihu.

Moje nejoblíbenější:

Kašpárek v rohlíku je hudebně-kabaretní projekt pro děti a dospělé postavený na originálním propojení divadla a hudby. Projekt je společnou prací známých hudebníků jako M. Caise, Márdiho, L. Dusilové, B. Šrůmové, D. Kollera, T. Graves aj. Celý projekt vznikl jako reakce na nedostatek kvalitních, původních písniček pro děti a také jako reakce na téměř neexistující mezigenerační zábavu určenou společně pro dospělé a děti. Za vydáním knihy stojí David Dvořák, jako ministr hovadin, a jeho kolektiv.

Hodnocení: 95%

Autor: Anežka Adamíková

Zdroj obrázků: Bejbypank.cz