Rozhovor s Tomášem Sedláčkem

18. 1. 2010 v 17.37

Rozhovor s Tomášem Sedláčkem, autorem knihy Ekonomie dobra a zla, která byla nejúspěšnějším titulem knihkupectví Neoluxor loňského roku

Vaše prvotina Ekonomie dobra a zla se stala nejprodávanějším titulem knihkupectví Neoluxor, čekal jste takový úspěch?

Vůbec ne, nečekal to nikdo. Měl jsem za to, že se knihy prodá pár tisíc - kdo mohl tušit, že tolik lidí u nás bude zajímat alternativní sonda do dějin ekonomického smýšlení?

Celkově byl titul hodně diskutován a celých osm měsíců co je na pultech, je velmi úspěšný. Máte pro to vysvětlení?

Knížka měla být alternativním - a tedy provokativním - pohledem na ekonomii a dle počtu reakcí, recenzí a debat, které vyvolala, se to snad podařilo. Fenomén finanční krize a hospodářské recese jistě zvýšil zájem lidí o toto téma. A ačkoli se nejedná o popularizační knížku, tak sem se snažil ji psát čitelně a srozumitelně.

Neoluxor prodal Ekonomie dobra a zla celkem 7 831 kusů. Kolik se přesně titulu prodalo celkem?

Poslední, co mi nakladatel Tomáš Brandejs říkal, bylo, že jsme překročili kulatých 30 000 kusů. To je číslo, které téměř desetinásobně překročilo naše očekávání. Já měl zato, že se prodá tak 3 000 kusů, navíc se psaním knížek nemám žádné zkušenosti, jenom se čtením : )

Plánujete nebo již pracujete na další knize? Měla by jít v podobných šlépějích jako Ekonomie dobra a zla?

Zatím ještě úplně nevím, ale už nějakou dobu v hlavě nosím několik ekonomicko-filozofických témat, o kterých bych chtěl napsat knihu, která by se jmenovala něco jako 12 esejů. Byla by to celospolečenská témata nahlédnutá z nestandardních úhlů. Ale nyní věnuji každou volnou chvíli překladu knihy do angličtiny v druhé edici, o kterou projevily zájem zahraniční nakladatelé.

Komentáře k článku

(Nebude zobrazen v komentáři)

Náš web zlepšujme pomocí cookies. Do vašeho zařízení ukládáme také cookies třetích stran. Pokud nám dáte souhlas, můžeme náš web také přizpůsobit podle vašeho chování při jeho prohlížení a s vaším souhlasem tyto informace také předat reklamním společnostem a sociálním sítím, aby vám zobrazily cílenou reklamu nebo za účelem e-mailového oslovení. Svůj souhlas můžete odvolat a vybrané cookies odmítnout prostřednictvím linků níže. Více informací Změnit nastavení Rozumím