ca580fa5

Život není šachová partie

Alice Šíma přijíždí do bohem zapomenutého městečka Vlčí Úpice sehrát simultánku (rozuměj, šachovou partii s více hráči najednou) s místním amatérským šachovým spolkem. Snadný výlet s výhledem na další možnou účast v mezinárodním turnaji se změní ve zběsilou, a pro Alici velmi nebezpečnou, jízdu ve chvíli, kdy při ranním běhání najde mrtvou starostku u paty místní sklárny.

Šachistka tělem i duší žije především ve vlastním světě, kde se dá všechno poskládat do čtverců, rozdělit na bílou a černou, oddělit vítěze od poražených. Proto po nálezu mrtvé ženy rozhodně neupadne do šoku, spíše naopak. Její mimořádný, analytický mozek touží vypátrat viníka. Je totiž nad slunce jasnější, že starostku někdo zavraždil. Alice se snaží přesvědčit policii svými poznatky, ale případ je obratem uzavřen jako sebevražda. Alice se však nehodlá vzdát a pouští se do pátrání na vlastní pěst. V tu chvíli se roztáčí kolotoč událostí, jenž hodlá semlít každého nepohodlného a nebezpečného. Uspěje Alice v této nepředvídatelné hře, tolik odlišné od jejího milovaného šachu? Prozradí veskrze letní a oddychová detektivka Dobré duše.

Spisovatelka, scenáristka a dramaturgyně Irena Obermannová je známá a mezi čtenáři oblíbená díky svým neotřelým příběhům a zajímavým hrdinům. Ani v novince Dobré duše, vydané nakladatelstvím Motto, nezůstává své pověsti nic dlužna. Na scénu přivádí hrdinku, která vám bude od první stránky tak nesympatická, že byste jí nejraději dali rovnou mat. Pak si ji ale v jednom okamžiku zamilujete tak, že zatoužíte naučit se hrát šachy, abyste porozuměli aspoň malinko tomu bláznivému vnitřnímu světu.

Kniha potěší napínavým dějem, zábavným postojem hlavní hrdinky Alice k životu i pátrání, svižným stylem vyprávění, a v neposlední řadě také nevelkým rozsahem. Dobré duše jsou poctivá česká detektivka z nečekaného prostředí a ideální parťák na poslední prázdninové týdny pro všechny milovníky dobrých příběhů.

Autorka: Helena Herynková