Žhavý kandidát na krimi roku

Soukromý detektiv Cormoran Strike už na kontě jeden vyřešený případ má – objasnil smrt slavné modelky Luly Landryové a dostal se tak do povědomí obyvatel Londýna. Teď má před sebou další, neméně zapeklitou hádanku. Aby nalezl deset dní pohřešovaného kontroverzního spisovatele Owena Quina, musí přednostně nalézt skryté spojitosti mezi zaměstnanci nakladatelství Roper Chard. Čím dále ale postupuje, tím více nabývá podezření, že ještě více mu může napovědět samotný Quine – v jeho posledním rukopisu Bombyx mori se totiž skrývá řada nelichotivých a velmi nechutných alegorií, odkazujících na skutečné autorovy přátele i nepřátele. Lidí, kteří mají důvod Quina nenávidět, je tak víc než dost. Jeho manželka ovšem trvá na tom, že si jen odskočil na svůj obvyklý tvůrčí odpočinek. Pak je ale spisovatel nalezen mrtvý – a jeho smrt proběhla zřejmě přesně tak, jak ji v Bombyx mori popsal.

Pokud jste byli jedni z těch, kdo přijali první případ Cormorana Strikea, vydaný pod názvem Volání kukačky, kladně až s nadšením, hned na začátku vám slíbím jednu věc – Hedvábník je něco pro vás. Nese se totiž na úplně stejné vlně, Cormoran s Robin opět bodují a i tentokrát se jedná o detektivku, která si šlape vlastní cestičku mimo hranice současné nabídky. A co víc, Galbraith nám na druhý pokus nabízí možná ještě kvalitnější a netradičnější zážitek než minule – pustil se totiž do světa, jemuž ta jeho část, která si říká J. K. Rowlingová, rozumí víc než čemukoliv jinému, do světa spisovatelů a jejich nakladatelů. A vytěžil z něj naprosté maximum. Při čtení sami poznáte, jakou nápaditostí příběh oplývá a s jakým zápalem je vyprávěný.

Poklonu také musím vyseknout za to, jak Hedvábník dokáže upoutat čtenářovu pozornost a jakou atmosféru dokáže místy vybudovat, aniž  se mu plete pod nohy snaha ohromit temnotou. Kniha si zachovává charakter poctivé, staré dobré anglické výslechovky zasazené do moderního světa. Galbraith píše s lehkostí, nadšením a hlavně nesmírně dobře. Předbíhám, když tvrdím, že Hedvábník bude kandidátem na krimi roku? Možná ano, možná ne. Prozatím se tedy musíte spokojit jen s výrokem, že ho vřele doporučuji.

Autor: Jáchym Šidlák

Soutěž (ukončena)

Úplná pravidla soutěže

Výherci a jejich odpovědi:

Továrna na výrobu sušenek Opavia se rozhodne dvě tuny svých výrobků věnovat dětským domovům. Jenomže připravený transport někdo ukradl. Ovšem druhý den se kamión najde odstavený 19,5 km za městem. Zločinec je v kabině tahače nalezen mrtvý. Česká republika proto povolává Cormorana Strika, aby tento případ rozřešil a zjistil tak, kdo dostal chuť na dvě tuny světoznámých sušenek pro děti. Jiří Landa

Byla zavražděna Katy Perry těsně před svým pražským koncertem v O2 aréně. Udělali z ní sochu a kvůli tomu se nedalo zjistit, jak byla zavražděna a byly tak také zničeny všechny fyzické důkazy. Právě případ mezinárodního měřítka do Prahy přivedl Strika. Nakonec zjistí, že ji zavraždil vedoucí marketingového oddělení cestovního ruchu v České republice, aby zvýšil turistiku u nás tím, že se fanoušci této zpěvačky budou sjíždět do Prahy, aby viděli její mrtvé tělo v podobě sochy. Denisa Zemancová

Vzhledem k tomu, že bych v knize ráda vystupovala, by měl vyšetřovat mou smrt. Jako živá postava bych byla pravděpodobně velmi nezajímavá, a to nejen pro čtenáře. Oběť zajímá každého. Velká část zločinů působí jako sebevražda, a proto by to tentokrát mělo být naopak. Spáchala bych sebevraždu působící jako vraždu (v důsledku návalu učiva na škole). 😀 A o zápletku je postaráno. Natálie Skokanová