Zavzpomínejte si s Dannym na bezstarostná léta, vítejte v klubu trapáků!

14. 11. 2013 v 19.30

Nakladatelství Moba přichází s první vlaštovkou z dílny amerického autora a milovníka komiksů H. N. Kowitta. Vítejte v klubu trapáků je zábavná knížka pro kluky i pro holky a vám zase připomene dobu, kdy jste ještě nemuseli řešit problémy dospělých.

Truhlík Danny a podivín Jasper. Dva téměř neviditelní kamarádi ze Základní školy Geralda Forda nenápadně proplouvají mezi svými spolužáky. Jenže když Danny naštve šéfku 7. třídy Chantal, zadělá si na problém. Společně se svým nejlepším kamarádem se objeví na seznamu Klubu trapáků, který zdobí holčičí záchodky. A tak se Danny rozhodne jednat a jejich pověst očistit.

Ve snaze pokusit se jména ze seznamu dostat, je ale přistižen přímo při činu a schytá trest. Celý týden musí zůstat po škole s bandou těch největších uličníků, kteří si s nikým neberou servítky. Ti si na něj samozřejmě brousí zuby, do chvíle než zjistí, že Danny umí skvěle kreslit. Samozvaní Lebkouni ho jako svého dvorního „tatéra“ vezmou do party a rozjede se kolotoč událostí, na které by Danny nejraději zapomněl.

H. N. Kowitt moc dobře ví, jak své čtenáře zaujmout a nemilosrdně je připoutat ke knize. Vítejte v klubu trapáků se čte opravdu bleskurychle. Nenáročný, přesto velmi chytlavý příběh má rychlý spád, je plný humoru, pubertálních hlášek a popkulturních narážek. I když je děj občas předvídatelný, díky osobitému stylu psaní a sympatiím k Dannymu to autorovi stejně odpustíte.

Největší zbraní Kowittovy knihy je její skvělé grafické zpracování. Danny miluje čtení komiksů, kreslení komiksů, vyměňování komiksů a kupování komiksů. Zkrátka komiksy má vážně rád a od toho se také odvíjí podoba knihy.

Díky nápaditým ilustracím, svižnému jazyku a vtipným komentářům dokáže kniha udržet pozornost neposedných mladších čtenářů, pro které je primárně určena. Má však tu kouzelnou vlastnost, že si ji dokáže užít i odrostlejší čtenář.

Vítejte v klubu trapáků se bude určitě krásně vyjímat (nejen) pod vánočním stromečkem a udělá radost všem rošťákům. Jen ke knize pro jistotu nezapomeňte přibalit i sadu fixů a skicák, protože po přečtení každý zatouží vyzkoušet si Dannyho kreslířské umění.

Autorka: Barbora Votavová