Vzhůru na Osm světů a ještě dál

V nové knize mladé autorky Marcely Remeňové se po roce opět setkáváme s Leou Layerovou, její Osmisvěťanskou rodinou, záhadnou Larou, Harrym a nepřátelskými hmyzáky. Ale pojďme na to hezky popořádku.

Z prvního dílu trilogie (Seznámení) víme, že Lea Layerová byla obyčejný člověk, žijící s obyčejnou pěstounskou rodinou. Z té se ale vyklubali mimozemšťané, kteří pocházejí z Osmi světů, svítí jim oči a mají nadpřirozené schopnosti. Věci se daly do pohybu a na konci knihy Lea umírá (už jako tajná agentka) na těžké zranění. Celkem fofr, co?

Ani v druhém díle nás Marcela Remeňová nijak nešetří. Lea svou smrt přežije a spolu s Osmisvěťanskou rodinou se přenese na jejich domovskou planetu, která je ve válce s hmyzáky – dalším mimozemským druhem, který vypadá jako obří hmyz. Je silný, inteligentní a právě kvůli němu žijí Osmisvěťané pod zemí. Lea se náhodou s jedním hmyzákem střetne a pochopí, že se řešení války nenachází pod povrchem, ale u pradávných stvořitelů potens. Vydá se hledat více informací ke královně hmyzáků Enorou a díky ní nahlédne do vlastní minulosti, kde objeví  dávno zapomenuté tajemství, které ovlivní vývoj války.

Včelí lid je akcí nabitá kniha. Nechybí jí ale ani emotivní chvilky, romantické pasáže, milostný trojúhelník, pevné přátelství, a nabízí tak čtenářům dokonale vyvážený děj. Abyste si ale Včelí lid užili, musíte si přečíst Seznámení. Tohle není ten typ série, ve které můžete sáhnout po jakémkoliv díle, rychle se zorientovat a plně jej pochopit. Je to série, kterou musíte číst od začátku, protože druhá kniha postrádá rekapitulaci děje té první. Takže se vám může stát, že se budete tu a tam ztrácet a nebudete si jistí tím, kdo má jakou moc nebo schopnost. Na druhou stranu je ale příběh natolik dobrý, že vám to po pár stránkách přestane vadit a začnete si užívat zajímavou zápletku. Když si uvědomíte, že takto složitý a propletený příběh vymyslela teprve třináctiletá dívka a ve čtrnácti napsala už druhý díl, který se mimochodem četl mnohem lépe než knihy jiných zkušenějších autorů, velmi rádi to přehlédnete.

Stejně jako u Seznámení smekám před Marcelou a těším se na velké finále. Nemůžu se dočkat, až to s Leou konečně celé rozlouskneme.

Autorka: Dita Murinová