20240612 Luxor 12

Boj o život začíná: recenze knihy Výzva sluneční královny

Lor nemá na vybranou. Musí bojovat. Posledních dvanáct let bojovala a zdá se, že smrt je již blízko. V Dolině většina odsouzených nepřežije ani den. Proč si král Aurory „tolik oblíbil“ zrovna ji? Ten největší šok však Lor teprve čeká.

Autorka knihy Výzva sluneční královny Nisha J. Tuli moc dobře ví, jak své čtenáře naladit. Hned v počátku knihy se dozvíme, že kniha je první z plánované (možná) čtyřdílné série. Přičemž dodává, že další díly budou mnohem zajímavější a poutavější.

20240612 Luxor 6 edited

Jsem si jistá, že autorka moc dobře ví, že napínavý je už první díl. Kniha zaujme čtenáře hned první stranou a rozhodně se s ní nebudete ani chvilku nudit. Příběh se rychle posouvá a čtenáře udržuje v napětí, co dalšího ještě přijde. Samozřejmě se neubráníte snaze předvídat, jak asi vše skončí. Nic vám to neubere na napínavém příběhu, kdy naprosto přesně víte, jak se hlavní hrdinka cítí a jak co vnímá.

Lor si na svůj starý život již moc nepamatuje. Bylo jí pouhých dvanáct let, když někdo rozhodl, že musí stejně jako její sourozenci Tristan a Willow do nejhorší věznice na Uranu. Z této věznice se nepropouští. Tady se umírá. Občas někdo zmizí, když ho odvedou do Doliny a nechají ho tam napospas monster z lesů. Nezůstane po něm nic víc než kaluž krve.

Je zvláštní, že se Lor podařilo přežít tolik let. Možná je to tím, že se cítí být zodpovědná i za své sourozence. Stále hledá plán, jak je všechny společně dostat na svobodu. Věčná optimistka, řekla bych. Je to něco, co jí dává naději a vůli dál žít. Přestože je její tělo celé pokryto modřinami, jizvami a šrámy z bojů, do kterých se často zaplést vůbec nemusela, ale… Prostě je to Lor. Svéhlavá, temperamentní, ale i krapet nepřizpůsobivá. Na vše má vlastní názor.

Může se jednoho dne probudit na místě, kde jí říkají: „Má paní,“ a nemyslet si, že snad zešílela? Vážně po ní chtějí, aby se ucházela o krále a přijala výzvu sluneční královny?

Výzva má několik soutěží a žádná nicka z Umbry soutěž nikdy nepřežila. Jak by mohla soutěžit s tak krásnými fae? Jsou krásné, vzdělané, vznešené a z těch nejlepších rodin, ale především celé roky cvičené, aby soutěž vyhrály. Jejich cílem je její smrt. Královnou se může stát jen jedna. Jen jedna z nich si vezme krále Atlase a získá titul sluneční královny.

Nejsou však jediné, kdo má v úmyslu Lor zničit. Lor má však jiné plány. Na prvním místě po získání svobody bude pomsta, zabití krále Aurory. Tak si to alespoň Lor myslela…

Ve věznici to znala. Nostraha byla děsivé místo, ale za ty roky už věděla, na co a na koho si dávat pozor. Věděla, co jako žena musí udělat, pokud chce získat kousek mýdla. Něco tak vzácného za to přece stojí. Jak si ale počínat v místě, kde jsou na ní všichni hodní? Proč jsou na ni tak hodní? Je to pouhá halucinace, přetvářka, nebo o co jim jde?

Pozornému čtenáři jistě neunikne, jak zvláštní je dokonalost krále Atlase. Nemyslím tím samozřejmě jeho neskutečnou krásu a přitažlivost.

Kam ale směřuje postava syna krále Aurory? Nadir se za každou cenu snaží najít vězně číslo 3452. Který vězeň by mohl být tak důležitý pro krále? Žádný důvod k takovému zájmu o někoho tak prašivého přece nemá. Nadir má výhodu svých křídel a urozené krve. Mělo by pro něj být snadné vězně vypátrat a zjistit pravdu. Pravda, jeho agresivita a žádné zábrany mu to mohou trochu zkomplikovat.

Lor plánovala večer v Nostraze. Měl to být únik od beznaděje v podobě vášnivého sexu. Pokračování ranního setkání. Na domluvenou schůzku už však nedorazí. Místo toho jí čeká další boj o život – a tentokrát nebojuje jen sama za sebe...

Výzva sluneční královny je působivý a barvitě líčený příběh plný zvratů, u kterého se rozhodně nebudete nudit.

Autorkou recenze je Eva Marešová.