V sázce je příliš mnoho

Válka je v plném proudu a Hitler s Heydrichem vymýšlejí plán na porobení Anglie, ať už zbraní nebo dohodou. V Londýně však mezitím nadále plynou životy obyčejných lidí, samozřejmě každodenně zasažené válečnými událostmi.

Stejně žije asistent policejního inspektora Trave, i pod trvalou hrozbou bombardování pátrá po zločincích. Ani ve válce totiž zločin nespí, pro kriminální živly představuje jedinečnou příležitost, která se už nemusí opakovat. Během bombardování a jiných nebezpečí se snadno schová krádež, svist nože i výstřel z pistole. Inspektor Trave se ale nenechá jen tak ošálit. Pátrání po zlotřilcích v londýnských ulicích se sice nemusí jevit jako úplně smysluplné a důležité, když na frontě umírají tisíce lidí, ale Trave se i přesto houževnatě vrhá do dalších úkolů.

Nejnovější vražda bude pořádný oříšek. Albert Morrison byl možná jen potrhlý stařík, který odmítal utíkat před bombami do krytu, ale rozhodně si nezasloužil, aby jej někdo shodil ze schodů ve druhém patře. A jeho krásná dcera Ava si zase nezasloužila, aby jí mrtvé otcovo tělo dopadlo k nohám. Zločin, který vypadá jako loupežná vražda či hamižný boj o dědictví, může být nakonec spiknutím mnohem většího rozsahu. Kdo napsal tajemný vzkaz a co znamená naškrábané jméno? Co skrývá Albertův krajně podezřelý zeť? A opravdu mohl být potrhlý profesor se spoustou knih a strachem z krytů špičkovým agentem MI5? Trave nelení a vrhá se po stopách. A vy můžete s ním, v britském thrilleru Rozkazy z Berlína.

Simon Tolkien, vnuk slavného autora Pána prstenů, napsal příběh, do něhož se sice budete hůře nořit, ale následně v něm uvíznete jako v rozbahněné ulici válečného Londýna. Bombardované město je vykresleno tak sugestivně, že si rázem připadáte, jako byste byli s inspektorem Travem na místě činu. Velmi poutavé a současně neskutečně děsivé jsou i popisy strategických setkání říšských vládních špiček v Hitlerově sídle. Čtenáři běhá mráz po zádech, když se Hitler s Heydrichem procházejí v panenské alpské přírodě a přitom osnují plán na ovládnutí světa.

Hlavního hrdinu, inspektora Trava, si bezmezně zamilujete ve chvíli, kdy se po vraždě ujme vyšetřování. Jeho nadřízenému se jeho snahy sice moc nelíbí, rád by rychle někoho usvědčil – když kolem zuří válka, není času nazbyt. Trave si však stojí za svým a tím se stává pravým rytířem v lesklé zbroji pro Avu, ale i čtenáře.

Rozkazy z Berlína přináší nový pohled na dějiny, o nichž se mnoho píše, ale spoustu tajemství zůstává stále neodhalených. Milovníky dobrého vyprávění, konspiračních teorií a válečných dramat potěší nejen sympatičtí hrdinové, ale také lákavé prostředí britské rozvědky a dvojitých agentů. Rozkazy z Berlína jsou thrillerem, který se klidně mohl stát.

Autorka: Helena Herynková