TY mě miluješ, já to vím

26. 4. 2015 v 20.16

Když jsem Tě poprvé uviděl, věděl jsem, že jsi jiná. Taky jsem věděl, že jsi ta pravá. Takže se nemůžeš divit, že dělám to, co dělám. Ty mě miluješ, já to vím. A já miluju Tebe.

Vím, že to chápeš a že mi rozumíš. Jsem Joe, jasně, kluk z knihkupectví, ale ty přesně víš, že tohle nás nespecifikuje. Ty jsi sice Guinevere Becková, ale taky jsi prostě Beck, holka, co studuje postgraduál, chce být spisovatelkou, nejlepší kamarádky vlastně kamarádky nejsou a já přesně vím, co se Ti honí hlavou.

Kniha TY je zpovědí, příběhem, který se vám bude odehrávat před očima i v okamžicích, kdy ji odložíte. Kolik knih v du-formě jste četli? Při téhle budete mít pocit, že se možná na prchavý, krátký okamžik stáváte Beck. Joe svým způsobem promlouvá ke čtenáři a zároveň k dívce, která je pro něho fascinací i záhubou. Jeho posedlost se v počátcích může zdát roztomilá a svým způsobem mu snad i budete fandit a doufat, že dosáhne kýženého cíle. Postupem času se však z toho všeho stává víc. Možná byste chtěli, aby unikl, ale možná taky ne.

Joe je velice zajímavá a zvláštní postava. Předně se o něm dozvídáme mnoho, aniž by musel víc vysvětlovat. Současnost se míchá s minulostí a budoucností, realita s představami a touhami. Joe má svůj svět, kde každý je takový, jaké knihy si kupuje, jaké knihy čte a jak se orientuje v literárním prostředí. A pravděpodobně právě to zpečetilo osud Beck při jejich náhodném setkání. Bylo však úplně náhodné?

Autorka Caroline Kepnes napsala knihu, která se svým pojetím nedá srovnávat s klasicky psanými thrillery. TY je o vášni, touze a odhodlání. Zároveň je to ale nebezpečný příběh bez obalu a příkras. Stalking tu dostává úplně jiný rozměr, kdy si budete uvědomovat, jak málo stačí k tomu, aby o nás někdo cizí zjistil víc, než by se nám mohlo líbit. Ať už je to Twitter, Facebook, e-mail nebo online kalendář. Všechno, co nasdílíme, uveřejníme, napíšeme, už nikdy nezmizí. A Joe dokáže opravdu bravurně využívat informace a možnosti moderního světa.

Román je protkán odkazy na literární postavy, díla a autory a dává nahlédnout pod povrch. Jaký rozdíl je mezi těmi, kteří žijí jen na papíře, a těmi, kteří skutečně dýchají? Dá se jejich jednání porovnávat? Možná zjistíte, že to, co nám v knihách a na filmovém plátně připadá neskutečně romantické, může být ve skutečnosti naprosto děsivé. TY vás rozhodně ovlivní. Nejspíš si začněte dávat pozor, co všechno uveřejňujete a s kým se bavíte. Bojíš se? Miluješ mě? Já vím, že ano.

Autorka: Kristýna Pekárková

Soutěž (ukončena)

Vyhrajte knihu TY. Vítězi se stanou ti, kteří bez chyby projdou kvízem a na poslední otázku vymyslí co nejkreativnější odpověď, podle které budeme nakonec vybírat. Soutěž končí 3. května 2015, další den kontaktujeme výherce.

Úplná pravidla soutěže

Výherci:

• Ivan Senci