TY mě miluješ, já to vím

Vím, že to chápeš a že mi rozumíš. Jsem Joe, jasně, kluk z knihkupectví, ale ty přesně víš, že tohle nás nespecifikuje. Ty jsi sice Guinevere Becková, ale taky jsi prostě Beck, holka, co studuje postgraduál, chce být spisovatelkou, nejlepší kamarádky vlastně kamarádky nejsou a já přesně vím, co se Ti honí hlavou.

Kniha TY je zpovědí, příběhem, který se vám bude odehrávat před očima i v okamžicích, kdy ji odložíte. Kolik knih v du-formě jste četli? Při téhle budete mít pocit, že se možná na prchavý, krátký okamžik stáváte Beck. Joe svým způsobem promlouvá ke čtenáři a zároveň k dívce, která je pro něho fascinací i záhubou. Jeho posedlost se v počátcích může zdát roztomilá a svým způsobem mu snad i budete fandit a doufat, že dosáhne kýženého cíle. Postupem času se však z toho všeho stává víc. Možná byste chtěli, aby unikl, ale možná taky ne.

Joe je velice zajímavá a zvláštní postava. Předně se o něm dozvídáme mnoho, aniž by musel víc vysvětlovat. Současnost se míchá s minulostí a budoucností, realita s představami a touhami. Joe má svůj svět, kde každý je takový, jaké knihy si kupuje, jaké knihy čte a jak se orientuje v literárním prostředí. A pravděpodobně právě to zpečetilo osud Beck při jejich náhodném setkání. Bylo však úplně náhodné?

Autorka Caroline Kepnes napsala knihu, která se svým pojetím nedá srovnávat s klasicky psanými thrillery. TY je o vášni, touze a odhodlání. Zároveň je to ale nebezpečný příběh bez obalu a příkras. Stalking tu dostává úplně jiný rozměr, kdy si budete uvědomovat, jak málo stačí k tomu, aby o nás někdo cizí zjistil víc, než by se nám mohlo líbit. Ať už je to Twitter, Facebook, e-mail nebo online kalendář. Všechno, co nasdílíme, uveřejníme, napíšeme, už nikdy nezmizí. A Joe dokáže opravdu bravurně využívat informace a možnosti moderního světa.

Román je protkán odkazy na literární postavy, díla a autory a dává nahlédnout pod povrch. Jaký rozdíl je mezi těmi, kteří žijí jen na papíře, a těmi, kteří skutečně dýchají? Dá se jejich jednání porovnávat? Možná zjistíte, že to, co nám v knihách a na filmovém plátně připadá neskutečně romantické, může být ve skutečnosti naprosto děsivé. TY vás rozhodně ovlivní. Nejspíš si začněte dávat pozor, co všechno uveřejňujete a s kým se bavíte. Bojíš se? Miluješ mě? Já vím, že ano.

Autorka: Kristýna Pekárková

Soutěž (ukončena)

Vyhrajte knihu TY. Vítězi se stanou ti, kteří bez chyby projdou kvízem a na poslední otázku vymyslí co nejkreativnější odpověď, podle které budeme nakonec vybírat. Soutěž končí 3. května 2015, další den kontaktujeme výherce.

Úplná pravidla soutěže

Výherci:

• Ivan Senci