Trable jedné mezikontinentální online lásky

Penny je vcelku klasická středoškolačka, až na to, že je chodící pohromou. Dokonce se jí podaří trapas obřích rozměrů, který koluje na internetu a je středem pomluv celé školy. Ale má skvělou rodinu a nejlepšího přítele, se kterými se jí daří všechno překonávat. Když se na rodinném výletě do New Yorku seznámí s hudebníkem Noahem, vypadá to, že by i naši smolařku mohla potkat první velká láska. A protože je Penny mimo jiné oblíbená britská bloggerka, všechno, samozřejmě anonymně, sdílí se svými čtenářkami. Jenže Noah má tajemství, nejlepší kámoš Elliot se začne chovat divně a prázdniny v Americe se blíží ke konci. Jak se s tím vším vypořádat?

Penny jiskří osobitým a řádně ironickým humorem, dokáže se zasmát sama sobě a všechno švihem okomentuje. Závidím jí báječné rodiče, starostlivého staršího bratra a řekněte, která z nás netoužila po nejlepším homosexuálním kamarádovi s božským vkusem, dobrou radou na počkání a pokojem hned přes zeď. Stačí na stěnu zaklepat tajný kód a už je u vás, s podporou, milým slovem, či ramenem na vyplakání.

Kniha se však dotýká i řady vážnějších témat jako je ponižování ze strany spolužáků, kyberšikana, domnělá anonymita virtuálního prostoru, přátelství s kamarádkou z dětství, které začíná skřípat. A hlavně, můžete s ní prožít první lásku, a to ne jen tak ledajakou, ale tu jedinou, tu pravou. Co na tom, že je mezikontinentální.

Girl Online se čte téměř sama. Styl psaní je blízký tomu, jak mluvíme, takže nehrozí žádné záseky a přemýšlení. Příběh je lákavý, plný trapasů, které všichni moc dobře známe, a i když je to celé trochu předvídatelné, těšte se na milou a oddechovou četbu. Pokud hledáte něco lehčího, žádné velké drama, jen lásku dvou teenagerů, kterým tak nějak všichni a všechno hází klacky pod nohy, bude to pravděpodobně skvělá volba. Do příběhu se snadno vžijete, a to nemusíte ani sami blogovat, stačí být příznivcem online světa. Autorka vám rozhodně ukáže, na co si dát pozor, abyste nedopadli jako Penny, Girl Online, co jde Offline a sdílela víc, než bylo zdrávo.

Autorka: Radka Hlavatá