Lena a Cambry jsou dvojčata. Byly dvojčata, Cambry se totiž zabila skokem z mostu, což je oficiální verze policie. Lena tomu nevěří a domluví si schůzku s policistou, který její mrtvou sestru oficiálně našel. Během rozhovoru Lena zjišťuje, že v policistově verzi jsou trhliny a všechno do sebe nezapadá, jak by mělo. Lenino pátrání se postupně mění v boj o vlastní život. Kde je pravda, kdo je pachatel a kdo oběť?
Taylor Adams se českým čtenářům představil už dvakrát, poprvé překvapil mrazivým thrillerem Není úniku a podruhé počinem Na dostřel. Jeho knihy se nesou spíše v komorním duchu, nepotřebují extrémní množství postav, aby upoutaly pozornost, stačí jich pár, abyste napětí cítili z každého slova.
Také novinka nazvaná Most sebevrahů příliš postav neobsahuje. V popředí stojí Lena Nguyenová a policista Ray Raycevic, na kterých celý příběh stojí. Je to jako hra kočky s myší, na vás je zjistit, kdo je kdo. Autor si s vámi celou dobu pohrává, netušíte, komu věřit. Do hry vstupuje totiž i Cambry, v prostřizích do minulosti sledujeme její linii, která se však absolutně neshoduje s tím, co Leně o sestře tvrdí Ray.
V příběhu autor využívá dvou časových linií. V aktuální sledujeme Lenu a její cestu za pravdou, v druhé se vracíme o pár měsíců zpět a na mušce máme Cambry, která se celý život potýká s psychickými problémy a neklidnou povahou, jež jí působí mnoho potíží. Lena a Cambry nikdy nebyly typickými navzájem propojenými dvojčaty. Byly rozdílné jako den a noc, jedna divoká a nepokojná, druhá pečlivá a zodpovědná.
Taylor Adams jede ve svých zajetých kolejích. Před námi se opět díky menšímu množství postav a jedné konkrétní lokaci odvíjí spíše úsporný děj, u kterého se i přes jeho pomalou, línou atmosféru nudit nebudete. Důraz je kladen na akční scény, těch si díky Lenině houževnatosti, odvaze a neobyčejné mrštnosti užijete víc než dost. Máte rádi krev a dobře mířené rány? Užijete si jich do sytosti i s barvitými popisy různých zranění. Ochuzeni nebudete ani o momenty překvapení. Jen zdánlivě se děj odvíjí předvídatelně. Myslíte si, že víte, kam se bude ubírat, ale jak to u dobrých psychothrillerů bývá, autoři dokážou své příběhy pořádně zašmodrchat a vést čtenáře dlouho po bludných cestách. Přesně takový je i Most sebevrahů.
Napínavý psychothriller potěší nejen skalní fanoušky Taylora Adamse, ale také čtenáře, kteří se rádi noří do komorně laděných příběhů, v nichž se mohou soustředit na jednání a myšlenkové pochody hlavních hrdinů.
Autorkou recenze je Barbora Javorková.
Tento článek vyšel v magazínu Luxor v listopadu 2022.