Tak trochu morbidní pohádka pro děti

Zach, Poppy a Alice jsou přátelé. Po škole si spolu pravidelně hrají, vytváří smyšlené příběhy a světy. Středobodem všech imaginárních dobrodružství je panenka z kostního porcelánu, kterou má Poppy doma ve vitrínce a nesmí se na ni sáhnout. Je to jejich Velká královna. Hry ale jednoho dne skončí. To když Zachovi jeho otec vyhodí všechny figurky s tím, že už je přece dost velký na to, aby si s nimi pořád hrál. Zach se bojí kamarádkám přiznat k takové potupě a snaží se jim vyhýbat. To se mu docela daří… ale pak jedné noci slyší ťukání na okno. Poppy s Alicí a Velká královna. Dobrodružství začíná.

V tomto bodě se příběh láme. To, co z počátku vypadalo jako milá pohádka, se stává tak trochu duchařských hororem. Poppy prohlašuje, že k ní ve snech panenka mluví, že je vyrobená z kostí mrtvé holčičky a je třeba ji pohřbít do jejího prázdného hrobu. Kamarádi jí chvíli věří, chvíli nevěří. Je to jen výmysl? Až tuto knihu dočtete, dejte do komentářů vědět, jak byste na tuto otázku odpověděli. Kniha to za vás totiž neudělá.

Trojice hlavních hrdinů se vydává na dobrodružnou výpravu, během které je vyděsí opilý muž v autobuse, někdo je přepadne během noci, kterou tráví v parku u dálnice, ukradnou loď a vydávají se po řece ke svému cíli, přespí v knihovně… Prostě sen každého dítěte a noční můra každého rodiče. Do toho všeho se skrze sny dozvídáme o osudu porcelánové panenky, který je sice děsivý, ale také pořádně napínavý a zajímavý.

Děti budou z knihy nadšené. Nepostrádá pořádné dobrodružství, duchařské historky, trable dospívání, fůru fantazie… Dospělého ale ke stránkám nepřiková. Je to prostě příjemný příběh se „šťastným“ koncem, ve kterém banda dětí provádí něco zcela nemyslitelného a neuvěřitelně nebezpečného a všechno jim nápadně hraje do karet. Než začnete s dětmi číst, nezapomeňte jim říct, že tohle se nedělá, i kdyby k nim ve snu promlouvala kouzelná víla.

P.S. Velké plus dávám za nádherné ilustrace!

Hodnocení: 70 %

Autorka: Olga Zbranek Biernátová