Táhne vám na padesát? Ukažte životu, že na něj ještě máte

Hedvika žije v malebné jihomoravské vesnici. Zatímco se stará o rozsáhlý vinohrad, její manžel připravuje otevření vinotéky v nedalekém městě a na manželku nemá čas. Vlastně ani náladu a chuť. Zjistil, že se s ní po letech nudí a chce změnu. Neustálehledá výmluvy, proč nejezdit domů. Vždyť na muže, jehož chytla druhá míza, čeká ve městě tolik lákadel a pokušení. Jeho žena tuší, že je něco v nepořádku,větší obavy si ale nechce připustit. Do toho se jediná dcera rozhodne osamostatnit a stěhuje se k příteli. Klišé, dalo by se říct, něco takového se přece může stát komukoliv z nás. Jak si se vším poradí naše hrdinka?

Na jednu ženu je toho docela dost. Hedvika se snaží obstarávat vinice, být skvělou manželkou, matkou i hospodyní. Vždy byla pečlivá a domácnost udržovala bez poskvrnky. Nechápe tedy, proč ji její milovaní opouštějí, přestože pro ně dělá první poslední. Když už je její život na zhroucení, objeví se nový muž – bývalý kamarád její dcery Lenky. Hedvice nabízí nejen pomocnou ruku při práci na vinici, ale také své srdce. Hedvika je nerozhodná. Honza by mohl být její syn, žijí na malé vesnici a navíc je pořád ještě vdaná. Jenže co když je tahle šance na lásku vůbec poslední, která se v Hedvičině životě ještě může vyskytnout? Má se ohlížet na rodinu nebo jít vstříc novému vztahu?

Román z vinařského prostředí mě lákal jak atmosférou, z níž přímo čiší vůně dobrého vína, tak i dějem, který líčí příběh ženy potýkající se s přibývajícími léty i rodinnými trablemi. I když mi Hedvika zatím není věkově blízká, její příběh mě zaujal. Knihu jsem přečetla za dva dny doslova jedním dechem. Autorčin styl je čtivý, plný dialogů, v knize se neustále něco děje a máte pocit, že jste přímým účastníkem Hedvičina života, prožíváte s ní radosti i strasti jejího života.

Kromě toho jsem se také dozvěděla spoustu nových informací o víně, které Blanka Hošková do děje nevtíravě zakomponovala.

Láskobraní je kniha, kterou ocení především ženy, které za sebou mají určité životní zkušenosti. Mladším čtenářkám ukáže, že i když život není peříčko, dá se z něj vytěžit mnoho dobrého.

Autorka: Barbora Javorková