Švédská bouře Jany Strykové

Sluneční bouře je první knihou ze série s hlavní hrdinkou Rebeckou Martinssonovou. Rebecka pracuje ve Stockholmu jako právnička se specializací na daňové právo. Když se z médií dozví, že byl v kostele v městečku Kiruna nalezen zavražděný představitel tamní církve, ještě vůbec netuší, jak moc jí to zamíchá se životem. Rebecka totiž z Kiruny, města za polárním kruhem, pochází, ale byla odtud před lety za dramatických a tajemných okolností vyobcována. Nyní je povolána nazpět, aby obhajovala svou dávnou kamarádku Sannu, podezřelou z vraždy mladého kněze, jenž byl nejen v Kiruně velkou celebritou.

Brutální rituální vražda donutí Rebecku vrátit se do minulosti a vzkřísit staré bolesti i křivdy. Jestli se jí podaří vše ve zdraví ustát a zachránit Sannu i samu sebe, už prozradí nová audiokniha z vydavatelství OneHotBook.

Děj klouže z přítomnosti do minulosti, autorka čtenáře čas od času ukolébá podmanivými popisy mrazivé krajiny svého rodného města a okolí, aby je náhle vytrhla další překvapivou událostí. Jana Stryková svým chladným přednesem umně umocňuje pocit beznaděje a ztracenosti hlavní hrdinky, i děsivé dění v Kiruně. A díky ní se posluchač snáze noří do spletitého příběhu se stoupajícím pocitem tajemna a trvalého vnitřního neklidu.

Sluneční bouře byla sice prvotinou švédské spisovatelky Asy Larsson, ale rozhodně ne prvním setkáním interpretky Jany Strykové s audioknihou. Stryková už propůjčila svůj výrazný hlas nejedné hrdince z audioknih OneHotBooku. Sluneční bouře však svůj primát přesto má. Je hereččiným úplně prvním sólovým vystoupením.

Stryková umí využít zajímavé barvy hlasu, který i ve chvílích největšího napětí posluchače obejme a ukonejší, že zlotřilci budou dopadeni a vše se v dobré obrátí. Herečka dala svým hrdinům nový hlas a povznesla tak knižní předlohu na vyšší úroveň. Napětí, temné tajemství a pátrání po brutálním vrahovi je navíc umocněno minimalistickým, a přesto výrazným hudebním doprovodem.

Sluneční bouře zuří a hodlá zahubit všechny, kteří se jí připletou do cesty. Vydejte se s Rebeckou do historie a rozkryjte temné pozadí náboženské kongregace. Vítejte v Kiruně!

Autorka: Helena Herynková