Sněte a budete úspěšní

25. 3. 2015 v 10.30

Být úspěšný? To může být každý, stačí chtít. To alespoň tvrdí Brian Tracy ve své knize 21 tajemství úspěchu aneb Jak přijít k velkým penězům vlastní pílí.

Proč jsou jiní úspěšní a naproti tomu jiní mají k úspěchu daleko? Všechno je o tom chtít a dokázat především sám sobě, že na to máte. V jednadvaceti krocích Brian Tracy ukazuje, jak snadné to může být. Podle jeho rad si můžete vytvořit život, který chcete a o kterém jste snili. Jedním z jeho mott totiž také je: „Musíte mít sen, pokud chcete, aby se uskutečnil.”

Kniha 21 tajemství úspěchu je prvotně postavena pro americkou populaci a kulturu, nicméně se dá aplikovat i na náš svět. A nejde jen o podnikání. Spousta kroků vám dopomůže k úspěchu i v osobním životě. Hlavními pilíři celé knihy jsou odhodlání, stanovení cílů a sebekázeň. Ať už jde o práci nebo partnerství, zdravý životní styl nebo sebevzdělávání. Bez těchto faktorů nikdy nedosáhneme toho, po čem toužíme. Možná se pak věta: „Stanete se tím, na co po většinu času myslíte“ skutečností.

Kniha není jen o tom, co dělat, abychom uspěli. Je o tom, jak přesně dosáhnout stanovených cílů. Každá kapitola se týká jednoho kroku. Poukazuje na chyby, kterých se v běžném životě dopouštíme. Dává rady a návody, jak se takového chování vyvarovat. A především na konci každé kapitoly jasně říká, co udělat. Udělejte to hned, neodkládejte to na pak a úspěch se dostaví. A hlavně si uvědomte, že můžete co budete chtít.

V mnoha krocích musím s autorem souhlasit. Bez sebekázně a cílevědomosti nikdy člověk nedosáhne toho, po čem touží. Trochu děsivě na mne však působilo stanovování cílů v řádech let. Taková nám známá pětiletka. Pravdou však je, že to mělo i svá pozitiva a úspěchy. Podstatné je, že kniha je komplexní a zabývá se jak profesním úspěchem, tak úspěchem životním. Na začátku takový pocit mít asi nebudete, ale až se propracujete na konec, zjistíte, že autor Brian Tracy myslí i na tento aspekt života. Jak sám v knize uvádí, pokud je vaším finančním cílem dosáhnout částky vyšší než milion, vaším zdravotním cílem by mělo být žít do nejdéle, abyste se svými penězmi mohli co nejdéle těšit. K čemu vám bude, když budete pracovat 60 hodin týdně, od pondělí do neděle, když si pracně vydělané peníze nebudete moci užít tak, jak byste chtěli? A na závěr: „Nezdar nepřichází v úvahu!“

Hodnocení: 70 %

Autorka: Kristýna Pekárková