Smrtící královský klam

15. 12. 2013 v 20.07

Přede dvěma roky se Cotton Malone zapletl do něčeho, co, jak se zdá, nezůstalo úplně utajeno. Teď mu nezbývá nic jiného, než bývalé ženě říci pravdu. Nevinný výlet a doručení „balíčku“ před dnem díkůvzdání se ukáže být mnohem složitější. Co se v Londýně děje a na jakou stranu by se měl postavit?

Cotton Malone je sice ve výslužbě a vede v Dánsku knihkupectví, ale problémy se na něho lepí stále. Z dlouholeté známosti přijme prosbu bývalé šéfové Megallen Billetu a společně s vlastním synem Garym doprovází v letadle chlapce, kterého má předat londýnské policii. Po příletu se začne všechno komplikovat. Cotton skončí v bezvědomí, Ian a Gary utíkají před hrozbou a nakonec se podaří utéct pouze Ianovi. Společně s Cottonem začínají vyjednávat s únosci a Cottona opravdu začíná zajímat, co přesně Ian udělal, že po nich jdou ozbrojení muži.

Na opačné straně Londýna se střetávají vládní a tajné skupiny s vlastními cíli, které jak se zdá mají co dočinění s Alžbětou I. a teroristou, který v osmdesátých letech dal bombu do letadla, které vybuchlo nad Skotskem. Dvě nesourodé veličiny ovlivňují momentálně ručičku na vahách toho, zda celou tuhle akci ti správní přežijí. Díky Ianovi se Cotton dostává do obrazu. Samotnému se mu nechce věřit, že to, co Ian má na ukradené flashce, by mohla být pravda. Opravdu Alžběta I. skrývala tak nebezpečné tajemství, které by mohlo ovlivnit dnešní svět? Takové, pro které se někdo neštítí vraždit? Zabít dítě?

Postavy v tomto díle s Cottonem Malonem jsou vykresleny do posledního detailu. Každý má své kladné i stinné stránky, čímž jim autor dodává na skutečnosti. Ať už jde o největšího záporného protagonistu, nebo o hlavního hrdinu. Opět jsou proplétány dějové linky z dávné historie se současností a zároveň jsou propojené pragmatické a citové složky příběhu. Typickým prvkem je ženská postava, která se setkává s Cottonem a zamíchá kartami.

Královský klam je již osmý příběh, který Steve Berry napsal s hlavní postavou Cottona Malona. V tomto díle se vrací zpět do minulosti. Je tedy jasné, že Cotton výpravu přežije, nicméně, o co šlo a jak celá situace poznamenala jeho samotného i Garyho, to se čtenář dozví až na konci. Nebezpečně se stírají hrany mezi stranami, kdy ani Cotton a ani čtenář neví, kdo jsou to ti „správní“, zda to nakonec dopadne dobře a zda Cotton bojuje za správnou věc. Steve Berry opět nezklamal, ukázal, že historické thrillery jsou jeho parketa a že nezáleží na tom, jaké historické období a záhadu si vybere. Jeho Královský klam jedním z nejlepších, jaké kdy napsal.

Autorka: Kristýna Pekárková