Slavné hnízdo drozda už není bezpečné místo k žití

Román Postav hlídku nedávno zesnulé americké spisovatelky Harper Lee je volným pokračováním ceněné knihy Jako zabít ptáčka. Milovníci onoho literárního skvostu se zatetelí a s chutí se pustí do autorčiny poslední knihy. A brzy je zřejmě zamrazí.

Jana Luisa Finchová, přezdívaná Čipera, se vrátila do rodného Maycombu, aby si odpočinula a pobyla s tatínkem Atikem i svým milovaným Hankem. Zprvu se zdá, že se vůbec nic nezměnilo, líné dny plynou jeden za druhým a jedinou Čipeřinou zábavou je dohánět tetičku k šílenství drobnými prohřešky proti společenským zvyklostem správné jižanské krásky. Ale velmi záhy Čipera zjistí, že Atikus již dávno není ten hrdý muž, jenž zachránil od oprátky černošského chlapce, když ho obhajoval při obvinění ze znásilnění. A Henry, mladík, jenž jí jako malé zachránil život, není tím, kým se zdál. Jižanské maloměsto Maycomb v Alabamě propadlo zhoubnému rasismu a segregaci.

Jana Luisa je v šoku, když zjistí, že její dva hrdinní a liberální muži jsou součástí podivného uskupení „uvědomělých“ hlásajících bílé město a brojících proti černochům. Vstoupili snad do organizace, aby ji rozložili zevnitř a dokázali, že se narodili barvoslepí stejně jako Čipera? Nebo se celé město proměnilo v děsivou noční můru, ze které se mladá dívka nedokáže probudit?

Harper Lee se vrátila do bezpečného přístavu svých proslulých hrdinů, aby čtenáře v novém příběhu dokonale uvrhla ve zmatek. V románu Postav hlídku se opět pouští do ostré kritiky poměrů a maloměšťáctví na americkém jihu, v kraji svého mládí. Hlavní hrdinka dospěla, ale neztratila nic z odvahy a touhy pomoci utlačovaným. Dalším autorka vtiskla nový život, a čtenář si často není jist, kdo na kterou stranu patří.

Znáte-li Jako zabít ptáčka, je nová kniha čtením pro vás. Ti, co původní příběh neznají, se do něj vrátí s Čiperou ve vzpomínkách. Ačkoliv se znalý čtenář neubrání srovnávání a Postav hlídku není tak překvapujícím a dech beroucím čtením jako autorčina prvotina, nové osudy obyvatel Maycombu rozhodně zaujmou.

Autorka: Helena Herynková

Soutěž (Ukončena)

Vyhrajte jeden z pěti výtisků románu Postav hlídku. Soutěž končí 22. května 2016, do tří dnů vybereme výherce. Úplná pravidla soutěže