Škola šarmu

Dobrá zpráva je, že se kouzlo osobnosti dá, podle autorů Tracyho Briana a Rona Ardena, dobrým a vytrvalým tréninkem naučit. Nečekejte, že při čtení odhalíte zázračné triky a nové, zaručené teorie vyjednávání. Většina z uvedených praktik je známá, a tak kniha pouze přináší v přehledné a snadno pochopitelné formě souhrn základních kroků, jak být pro ostatní okouzlující, ať už jako posluchač či řečník. Pro mě představuje kniha odrazový můstek pro další čtení na téma osobního rozvoje a objevování signálů řeči těla. Zjednodušeně se dá říct, že je podle této knihy kouzlo osobnosti spjaté s empatií.

Čím důležitější si budou lidé ve vaší přítomnosti připadat, tím větší kouzlo osobnosti vám budou připisovat. Naštěstí víme, jak to zařídit, aby se s vámi cítili úžasní. Klíčových způsobů chování je pět: přijetí, ocenění, uznání, obdiv a pozornost.

Kniha se tváří hodně sebevědomě a je z ní cítit americká touha po dokonalosti, úžasnosti a oblíbenosti u všech ostatních. A i když velká sebedůvěra patří k tématu, rušila mě při čtení. Zvláštní je také grafická úprava a množství volných stránek mezi kapitolami. Promazáním by vznikla pouze kratší příručka o téměř polovičním počtu stran. Kdo ví proč, ale je to záměr a vypadá tak i originál.

Nedá se předpokládat, že budete oblíbení a vyhledávání hned poté, co si přečtete tuto knihu, ale je potřeba trénovat a krok za krokem pracovat na své osobnosti. Pozitivně proto hodnotím, že je na konci každé kapitoly úkol, tedy návod, jak se naučit a zvyknout si na některou z činností při interakci s ostatními. Trénovat se koneckonců dá na rodině, kamarádech, prakticky kdekoliv a s kýmkoliv. Pro základní představu o vlivu při vyjednávání knihu rozhodně doporučuji, ale pro obchodní zástupce už se bude jednat o známé praktiky.

A teď už je načase, abyste ze sebe udělali vskutku okouzlujícího člověka.

Hodnocení: 70 %

Autorka: Alena Bouchalová