Síla mateřské lásky překoná i hluboká tajemství

25. 2. 2016 v 15.55

Jak hluboké jsou kořeny mateřské lásky? O tom vypráví nádherný román australské spisovatelky Sally Hepworthové. Přibližuje osudy tří generací žen, třech porodních bab, které jsou vzájemně spjaty rodinnými pouty. Jsou ale dostatečně pevná, aby unesla tajemství, jenž výrazně ovlivní jejich životy?

Neva Bradleyová je nejmladší z této trojice. Tak jako její matka Grace a babička Floss i ona pomáhá rodičkám přivádět jejich děti na svět. Zanedlouho sama rozšíří řady novopečených matek. Neva se snaží před kolegy i rodinou těhotenství tajit, stejně jako totožnost otce, s čímž se nechce smířit její matka. Grace totiž vyrůstala bez něj a nechce, aby její vnouče potkalo totéž.

Čím víc se Grace snaží prolomit dceřino mlčení a přijít jejímu tajemství na kloub, tím víc se Neva brání a buduje si kolem sebe ochrannou zeď. Ani jedna z žen nemá tušení, že nejvíc toho před nimi skrývá Floss. Takovou bombu, která může všechno, co si během let vybudovaly, rozmetat na prach. Dokáže se Floss postavit problému čelem a objasnit své dceři a vnučce letité tajemství? Je to sázka do loterie, která buď vyjde nebo ne.

Román Tajemství porodních bab nenabízí jen pohled do spletitého nitra jedné rodiny, kterou drží pohromadě síla ženství a mateřství. Prostřednictvím knihy nahlédnete do světa, kterému vládne příroda. Domácí porody, byť je ženy absolvují od počátku věků, stále nemají své pevné místo ani v současné době a lékaři na ně hledí s nedůvěrou.

Floss, Grace i Neva jsou vypravěčkami tohoto silného a mimořádně půvabného románu. Každá z nich nabízí svůj úhel pohledu, každá je naprosto jiná, a přesto spolu tvoří fungující celek. Ve vyprávění se střídají a na vás zůstává rozhodnutí, která z nich si vás podmaní nejvíc. Energická a až příliš starostlivá Grace, jejíž urputnost vám poleze trochu na nervy? Trpělivá, milující a obětavá Floss, stojící vždy trochu v pozadí, aby své ženy nenápadně směrovala, kam je třeba? Nebo samostatná, ale někdy tápající Neva, která si hledá své místo v životě?

Tajemství porodních bab je nádherný a čtivý rodinný román, který oslavuje ženskost a perfektně mapuje vztahy mezi dcerami a matkami.

Autorka: Barbora Javorková