Sara z Texasu zatáhne Martina Bennera do pekelné hry

Jednoho deštivého odpoledne se v Bennerově kanceláři objeví muž, který se představí jako Bobby, a požádá o pomoc. Zoufale chce očistit jméno své mrtvé sestry, která je veřejnosti známá jako sériová vražedkyně. Martin Benner nemá chuť hrát si na soukromého detektiva, ale případ Sary Tellové neboli Sary z Texasu, jak jej nazvali novináři, ho neustále přitahuje celou řadou nesrovnalostí. Před půl rokem se za zvláštních okolností přiznala k pěti vraždám, ale ještě před zahájením soudního procesu uprchla z vězení a spáchala sebevraždu. Po jejím synovi Miovi se slehla zem.

Benner má v ruce důkazy, které by mohly dokázat Sařinu nevinu, ale samy o sobě nestačí. Nedbá četných varování a rozhodne se zjistit víc. Spletitý případ zavede Martina a Lucy do Texasu, kde byly spáchány první dvě vraždy. Zatímco dvojice pátrá na vlastní pěst v zahraničí, Bennerova dcera Bella zůstává v bezpečí u prarodičů. Jenže bezpečí je v tomto případě relativní, o čemž se samozvaný detektiv záhy přesvědčí. Aniž by to tušil, zapletl se do zatraceně nebezpečné hry. Do hry přímo pekelné, kterou na dálku ovládá záhadný Lucifer. Informace, které se advokátům podaří v Americe shromáždit, osvětlí mimo jiné i význam poeticky znějícího názvu knihy.

Kniha je rozdělena do šesti částí. Každá z nich začíná přepisem rozhovoru nezávislého novináře Fredrika Ohlandera s Martinem Bennerem a pokračuje Bennerovým vyprávěním v ich‑formě. Interview tvoří spíše jakýsi rámec příběhu, samo o sobě děj nikam neposouvá. Ohlssonová svým osobitým stylem nenápadně graduje napětí. V druhé polovině nabírá vyprávění na obrátkách až do v podstatě otevřeného konce. Závěrečný úryvek rozhovoru předznamenává děj následující knihy z Bennerovské série, která u nás zatím nevyšla (v originále Mios Blues).

Zápletka Lotosového blues je do detailu propracovaná a neustále překvapuje novými zvraty. Není překombinovaná, spíše dost sofistikovaná, nicméně může dát práci pochytit všechny souvislosti. Úvodní kapitoly mají poněkud pomalejší tempo, ale přesto dokážou udržet čtenářovu pozornost. Kousek neformálního publicistického rozhovoru, který jim předchází, okamžitě vyvolá očekávání. Jak a proč se stal advokát Martin Benner podezřelým z vraždy? To je otázka, která vyplyne už z první strany, ale k odpovědi se musíme pročíst.

Autorka: Michaela Doubravová