S kým prožijete svůj nejlepší víkend

20. 11. 2018 v 13.09

Jeden rok, padesát dva víkendů a šest novoročních předsevzetí. Dá se vůbec změnit život za pouhý jeden rok? Patrik Hartl opět rozehrává skvělý románový příběh v novince Nejlepší víkend.

Silvestrovské oslavy jsou vždy plné veselí, alkoholu a také vyhlídek do nového roku. Andrea, Jirka, Dáša, Bert, Markéta a Pavel slaví konec roku každý po svém, přesto však mají něco společného. Všichni si dají tajné předsevzetí, co hodlají v novém roce dělat jinak, kam se chtějí posunout. Nikdo své předsevzetí neprozradí, jen doufají, že se jim to povede.

Andrea je nešťastná v manželství a ze společné domácnosti s tchýní. Intimní život s manželem Jirkou upadá kvůli neustálé nenápadné kontrole tchýně Květy. Andrea si tedy slíbí, že zjistí, co od života vlastně chce a vůbec začne být šťastnější. Jirka se jí hodlá více věnovat a znovu zažehnout plamen jejich lásky. Bert si slíbil, že příští rok touhle dobou si bude užívat surfování na Havaji a nebude mrznout někde ve Vrchlabí. Taky se pojede podívat za svou milovanou tetou do dětského domova. Dáša se rozhodla, že přestane trávit hodiny a hodiny sledováním seriálů a cizích životů, ale pořádně se vrhne do toho svého. Markéta s Pavlem řeší krizi svého vztahu, Markéta se hodlá rozvést, ale neublížit rodině, Pavel chce utajit vztah s přitažlivou milenkou.

Šest lidí, jejichž životy se vzájemně proplétají, vztahy se komplikují a rok plyne. Zvládnou všichni smělá předsevzetí splnit? Je možné změnit život za rok a nikomu přitom neublížit? Konec příběhu vám samozřejmě neprozradíme, dočtete se jej v románu Nejlepší víkend.

Režisér, dramatik a spisovatel Patrik Hartl již svými třemi předchozími knihami dokázal, že umí psát zábavně, čtivě a čtenáři hltají každé písmenko. A tak na nový román s veselým názvem Nejlepší víkend, vydaný nakladatelstvím Bourdon, nyní netrpělivě čekali. Patrik Hartl v této novince předčil sám sebe. Jeho lehkonohý styl dělá z Nejlepšího víkendu skvělé čtení na nějaký váš líný víkend. I když se často mluví o důležitých a vážných věcech, Hartl je dokáže podat tak, že děj příjemně plyne a donutí vás otáčet stranu za stranou, abyste dospěli zase k dalšímu Silvestru.

Román Nejlepší víkend zaujme nejen skalní fanoušky Patrika Hartla, ale i všechny, kteří mají rádi dobré příběhy s dramatickými zvraty, které budou ještě nějakou dobu po dočtení rezonovat v paměti. Novoroční předsevzetí mohou mít sílu, pokud se jich chopíte s vervou a vírou, že se vám splní. Ale předsevzetí si nemusíte dávat jen na Nový rok. Dejte si třeba jedno hned dnes a přečtěte si nového Hartla. Jistě neprohloupíte.

Helena Herynková