Román tohoto léta s nádechem retra je tady!

Los Angeles, rok 1957. Colm Moran právě dokončil prestižní školu Yale a je to mladík plný snů, které si chce začít plnit. Snem největším je kariéra hollywoodského producenta nezávislých filmů, do kterých by obsazoval svoji přítelkyni Betty, krásnou a nadějnou herečku. Do začátku chybí jedna „maličkost“ – počáteční investice. Jde tedy s prosbou za svým majetným otcem, úspěšným burzovním makléřem. Ten ho ovšem odmítne s tím, že pokud převezme po svém strýci nepříliš prosperující firmu jménem Decentní dáma s.r.o. na americkém zapadákově, specializující se na výrobu plavek pro lehce prostorově výraznější ženy a prokáže tak svoji podnikatelskou zdatnost, je přístupný debatě o finanční pomoci k naplnění jeho snu. Colm se tedy vydává do 5 000 km vzdáleného Ukiahu v Kalifornii vstříc velké výzvě a netuší, jak moc tento „výlet“ od základu změní jeho život i jeho samého.

Autorem knihy Nestydaté plavky je slavný americký spisovatel C. D. Payne, kterého zná celý knižní svět díky kultovní sérii Mládí v hajzlu. Je ovšem autorem i mnoha dalších knih, které zaznamenaly velký úspěch – Holubí mambo, Americké krásky, Neviditelný, Dědictví či Brenda Veliká. C. D. Payne je v soukromém životě velký cestovatel s hlavou v oblacích. S manželkou naposledy podnikli tříměsíční cestu o délce 16 000 km pouze v obytném voze. Jeho výpravy pronikají i do jeho knih, jako i do té poslední, kterou s naprostým klidem a vřele doporučuji.

Je to kniha z období, kdy se do kina chodilo na Jamese Deana, Caryho Granta, Elvise Presleyho či krásnou Sophii Loren. Je to kniha, ze které dýchá tak pozitivní a nakažlivá retro nálada, že budete mít chuť se přenést o 60 let zpátky do doby, kdy se jen při vyslovení slova bikiny dámy styděly a červenaly a mít něco takového na sobě na pláži bylo nemyslitelné. Je to kniha jako stvořená pro nadcházející letní měsíce, která vám udělá dobře na duši a pohladí vás.

Tak hurá pro ni do knihkupectví. Krásné léto.

Autor: Petr Šašek