Řekni to chlebem

Polly si sbalí svých pár švestek a zamíří do malého ospalého městečka na ostrově Mount Polbearne, kde se čas řídí podle přílivu a odlivu. Místo, kde dobrou noc už nedávají ani lišky, je pro Polly z nouze ctnost. Na nic lepšího jí peníze nezbývají. Houževnatá Polly se ale nevzdává. Pronajímá si byt v dezolátním stavu a uchýlí se ke své jediné jistotě – pečení chleba. A taky přilne k zatoulanému papuchalkovi, který jí vletěl do okna a stal se jejím jediným přítelem na ostrově.

S každým novým bochníkem domácího chleba se Polly víc a víc sbližuje s místními obyvateli. Zaujme nejen pohledného rybáře Tarnieho, ale i podivínského Američana Huckleho. Pohledná pekařka je však trnem v oku své bytné, paní Manseové, která v ní vidí konkurenci. Sama vede pekařství, do něhož ovšem místní chodí spíš neradi. Polly má před sebou dlouhou cestu, na které možná najde tu pravou lásku. Především však musí poznat samu sebe, pak se jí snad podaří splnit si i ty nejtajnější sny.

Polly je sympatická hrdinka, kterou si oblíbíte pro její přímočarost i laskavost, byť je trochu naivní právě ve věcech lásky. Miluje přírodu a dokáže si užít všechny její krásy natolik, že máte chuť onu nádhernou přímořskou krajinu rovnou navštívit. I když hrdinky knih Jenny Colgan vesměs bojují s nástrahami života, dokáží si jeho lepší stránky dokonale užít ve společnosti dobrého jídla. A o tom umí autorka zatraceně dobře psát, navíc na konci knihy vždy naservíruje pár receptů, takže vám nezbyde nic jiného, než se postavit k plotně.

I tenhle román je pohlazením pro duši. Přenese vás do míst, kde vám nohy omývá moře a chladný vítr čechrá vlasy. Když se začtete,ucítíte slanou vůni oceánu a Pollyin právě upečený čerstvý chléb. Budete si přát šťastný konec, užívat si rozličné charaktery místních postaviček, tajit dech nad tím, jestli se Polly podaří upéct si nový život.

Pokud hledáte knižní lahůdku na léto, román Ostrov s vůní čerstvého chleba je přesně to pravé chlebové.

Autorka: Barbora Javorková