Recept na nesmrtelnost

Pia už od malička ví, že je výjimečná. Ba co víc, je jí neustále vštěpováno, že je dokonalá. Ve všech směrech. Krásná, mladá, vysoce inteligentní a takřka neporušitelná. Ale také je jediná svého druhu. I když se může zdát, že zosobňuje lidskou touhu po nesmrtelnosti, být jedinou na celém světě není zase taková výhoda.

Tým vědců si v zalesněné a nebezpečné Amazonii kdysi vytvořil tajnou laboratoř pojmenovanou Malá Cam s jediným cílem – získat formuli nesmrtelnosti. Postupným rozmnožováním vybraných lidských subjektů se jim konečně v páté generaci podařilo přijít s nesmrtelnou Piou. Ta má po dovršení potřebného věku a složení všech zásadních výukových testů začít pracovat na dalších jako je ona… má si vytvořit svou vlastní, dokonalou rasu.

Jenže Pia je prozatím ještě stále náctiletá, a i když by se velice ráda už teď podílela na důležitém a tajném projektu Immortis, nemůže si dělat, co se jí zlíbí. Hlavně se nesmí hnout z prostor laboratorního areálu. Vnější svět tak zná jen zpoza elektrického plotu a nemá ani ponětí o tom, co za státy, města a místa se tam venku nacházejí. Když se jí jednoho dne naskytne příležitost podívat se do džungle, využije jí…

Počátek je velice zdařilým futuristicky laděným sci-fi knižním debutem třiadvacetileté Jessicy Khoury. Autorka se narodila i vyrostla v Georgii ve Spojených státech amerických, bakalářský titul z angličtiny získala na Toccoa Falls College. V současné době žije spolu se svým manželem v Toccoa, dvěma otravnými psy a nadbytečným množstvím knih, bot a oblíbeného čaje. Když zrovna nepíše, režíruje divadelní hry a koučuje fotbal.

Její obrovskou zálibou je také návštěva různých ZOO. Na svém osobním blogu si dokonce vede seznam všech zoologických zahrad, jaké kdy navštívila. Říká, že opravdu miluje zvířata. Možná proto se rozhodla svou knihu zasadit právě do rozmanité džungle Amazonie. USA Today její prvotinu označilo slovy „Je to tak trochu ve stylu Romea a Julie s jaguáry.“

Khoury svůj příběh rozplétá pomalu, nechává nás nahlédnout až do nejhlubších zákoutí mysli hlavní hrdinky a vypráví příběh detailně a dosti popisně. Akčnější čtenářské povahy si tak budou muset počkat, než začne jít opravdu do tuhého. Autorka svůj svět vykreslila opravdu výborně, proto se dají lehce přehlédnout mírné nedostatky.

Své vědecké postavy popsala věrohodně, místy až dosti děsivě. Totéž platí o úžasné a nebezpečné Amazonii, laskavosti místních kmenů i podstatě lidské mysli. Klade důraz na otázky života, smrti a věci, které jsme ochotni udělat pro to, co chceme ze všeho nejvíc na světě. Pia je sympatická postava, i když zpočátku dosti naivní a nabubřelá, ale postupem času si ji zamilujete. Spolu s ní pátráte po tom, co je vlastně celá Malá Cam zač a co se to proboha děje.

Ačkoliv se dá Počátek považovat za samostatnou knihu, v lednu příštího roku se v zahraničí chystá vydání knihy VITRO, která se odehrává ve stejných kulisách. Knihu si užijí spíše čtenáři libující si v příbězích s mírně zvrhlými a nemorálními činy společnosti, pořádné dávce dobrodružství a rozmanité fauně i flóře.

Honocení: 90%

Autorka: Petra Sýkorová (Syki)

Zdroj obrázku: Facebook.com/authorjessicakhoury