Průvodce fenoménem je tu. Autorizovaný fanoušky

Byla to jen otázka času. Pokud už jste stihli vyzkoušet několik měsíců starou mobilní aplikaci POKEMON GO! (hledáte Pokémony, lovíte Pokémony, bojujete s Pokémony, jste pánem Pokémonů), zjistili jste, že pár dobrých tipů a rad pro začátek by přišlo vhod. A voilà, vyřešeno. V knižních regálech se objevuje neautorizovaný knižní průvodce světem Pokémonů a všeho, co k nim patří.

Proč neautorizovaný? Nebyl totiž vydaný tvůrci samotné aplikace, což mu ale na hodnotě rozhodně neubírá. Právě naopak. Nabízí vhled fanouška, který hru sám objevuje a hledá v ní nové a nové možnosti. Koho by bavilo neustále brouzdat po fórech a pročítat diskuze, když vše může mít hezky na jednom místě, v jedné příručce?

Ale pozor, průvodce rozhodně nepatří pouze do rukou úplných začátečníků. I zkušení a ostřílení lovci Pokémonů v něm najdou cenné informace, které je posunou zase o kousek dál. Tak například. Věděli jste, že nezbytný tok mobilních dat (kromě rychlého vyčerpání měsíčního datového balíčku také rychle vybíjí baterii) lze snížit stažením offline Google map přímo do telefonu? Hledejte více vychytávek, které z vás udělají mistry. Však víte kde.

Velké plus patří také rozšířením, která kniha nabízí. Najdete v ní kapitoly, které se věnují bezpečnému hraní hry („Vždy pozorně sledujte trasu, kterou jdete. Mějte přehled o tom, kde jste.“), slovníček pojmů (samotná hra totiž nebyla do češtiny přeložena) i kompletní seznam všech Pokémonů, a to včetně charakteristiky a důležitých informací pro hráče.

Co se členění textu týče, je kniha přehledná a přátelská. Rady expertů a zajímavosti jsou uspořádány a zvýrazněny tak, aby byly atraktivní a upoutaly pozornost. Patří totiž k těm nejautentičtějším částem knihy, která, jak je nutno neustále připomínat, stojí na věrných fanoušcích a jejich zápalu pro Pokémony. Takže žádné experimenty, vše je vyzkoušeno a ověřeno.

Buďme tedy v klidu. Dokud nevyjde aktualizace hry, máme v rukou průvodce světem Pokémonů se vším, co o něm potřebujeme vědět. A přiznejme si na rovinu. Kdo z nás, kteří jsme dříve Pokémony sledovali, nechtěl být alespoň na chvíli Ashem, Misty nebo Brockem? Naštěstí to vypadá, že i ty nejdivočejší dětské sny se mohou dříve či později vyplnit.

Tak na co čekáte? Chyťte je všechny!

Autorka: Jana Sklenářová