Procházka Prahou chutnou

Pražská kuchařka je vyznání autora k poctivému řemeslu, které se točí – jak jinak – než kolem jídla. Za tím vším stojí docela obyčejní, přesto něčím výjimeční lidé. Asi nejcharakterističtějším spojujícím rysem je pro ně obrovské úsilí. Úspěch nikomu z nich nespadl do klína jen tak, aby se prosadili a uspěli, obětovali maximum, nebáli se mnohdy riskovat. Vždy věřili své práci, svým dovednostem a nikdy se nevzdali. Dnes vedou úspěšné podniky, zaměstnávají odborníky a vychovávají další generaci. Stojí za poctivou řemeslnou prací, mají „čuch na obchod“, neustále vymýšlejí nové věci, snaží se o dokonalost a kvalita je u nich na prvním místě. Vědí, že právě díky kvalitě a jedinečnosti nabízených výrobků a dobrému jménu, které je jejich vizitkou a dnes už i devizou, si své zákazníky vždy najdou.

Jsou tu zastoupeni kuchaři, cukráři, hoteliéři, kavárníci, manažeři a majitelé prosperujících podniků, které si v dnešním dravém světě vybudovali pevné pozice, jejich jméno je zárukou kvality a je docela jedno, zda jde o restauraci, řeznictví, pekárnu, cukrárnu, kavárnu, lahůdkářství či pizzerii.

Pražská kuchařka smeká klobouk před těmi, kteří se nebáli jít se svou kůží na trh, věřili a měli odvahu.

Knížka se stala jednoznačně nejtěžším dárkem pod naším loňským vánočním stromečkem. Obdarovaným byl manžel (kuchařky Romana Vaňka mu jako vášnivému amatérskému kuchaři doslova změnili život, a tak musíme mít od Vaňka opravdu všechno!) a teď je tahle buchta (kniha) součástí naší rozsáhlé sbírky kuchařských a kulinářských knih a v knihovně má své čestné místo. Kdyby recenze dokázala interpretovat potlesk autorovi…

Hodnocení: 99 %

+ 1 % za originalitu (pověstná třešnička na dortu)

Autorka: Lucie Bednářová