Prázdninové čtení o neposlušných dětech

Teprve patnáctiletá Penelopa, hrdá absolventka Akademie Agáty Swanburnové pro nadané dívky z chudých rodin, nastupuje do svého prvního zaměstnání. Jako svědomitá vychovatelka má učit děti ze sídla Ashton krásné literatuře, cizím jazykům a dobrému vychování. Jenže z jejích nových svěřenců se vyklubou tři malí divoši, které při lovu našel lord Frederik, majitel sídla Aston. A jako zastánce názoru „kdo to našel, toho to je“ si dva chlapce a jednu dívku, které doposud vychovávali vlci, vezme domů.

Děti na sebe vrčí, vyjí na měsíc a šílí z pohledu na veverky. Převládají v nich zvířecí instinkty daleko více než jejich přirozená lidskost. I když Penelopa působí plaše, je to odvážná bojovnice, která se své nové role zhostí zodpovědně a se ctí. Díky ní projdou Alexandr, Beowulf a Kasiopea úžasnou proměnou.

Penelopa poučuje a vzdělává nejen své žáky, ale i čtenáře. Vysvětluje zmíněné termíny nebo historické zvyklosti. Nezatěžuje je historickými reáliemi, jen porovnává některé aspekty života dnes a v 19. století, kdy se příběh odehrává.

Při neobvyklé výchově jsou Penelopě nápomocna moudra zakladatelky její milované akademie. Agáta Swanburnová byla vševědoucí studna moudrosti, která měla chytrou odpověď zkrátka na všechno. Jenže když má v šibeničním termínu připravit Penelopa děti na vánoční ples a splnit přehnané očekávání lorda a lady Ashtonových, jsou rady zakladatelky akademie krátké.

Zvládnou děti vánoční ples plný vznešených hostů? A kdo jsou ti tři malí divoši a proč si je chce lord Frederik stůj co stůj nechat ve svém domě? Vůbec celé sídlo Ashton je samá záhada, včetně jeho pozoruhodných obyvatel.

Autorka Maryrose Woodová sice přišla s pěkným a tajemným příběhem, ale nedala nám bohužel ani jednu odpověď. V prvním díle nechala řadu otevřených vrátek, aby si tak pojistila čtenost dalších dvou dílů. Vysvětlení ohledně původu dětí nebo tajemného chování lorda Frederika a starého kočího Timothyho najdete (zřejmě) v pokračování Utajená obrazárna a Neviditelný host. Na ty si však budete muset ještě nějaký čas počkat.

První díl Nepolepšitelných dětí však malé a mladší čtenáře jistě okouzlí, pobaví a něco nového naučí, aby během dvouměsíčního volna nezlenivěli. Nejvíce potěší děvčata, která se mohou s postavou křehké, přesto zdravě sebevědomé a rozhodné Penelopy snadno ztotožnit. Autorka v knize zdůrazňuje hodnoty jako je vzdělání a rodina, ale i přes tyto výchovné prvky si příběh zachovává notnou dávku humoru. Prostě ideální prázdninové čtení!

Hodnocení: 75 %

Autorka: Barbora Votavová