Pravda nebo lež? Obojí vás zničí stejně

Catherine Ravenscroftová žije ve spokojeném manželství, jediný syn se právě osamostatnil a ona se může plně věnovat své práci – natáčení dokumentárních filmů o životech lidí s nelehkými osudy. Jenomže teď se někdo rozhodl, že se zblízka podívá na ten Catherinin. Její klid naruší kniha, která se zničehonic objeví u ní doma. Kdo je autorem? Proč skončila právě u Catherine? Když začne číst, doslova spouští lavinu kostlivců schovaných na dně skříně. Ať chcete nebo ne, minulost vás stejně vždycky dožene.

Catherine s hrůzou zjišťuje, že příběh zná. Před dvaceti lety jej prožila ona sama. S rodinou trávila dovolenou ve Španělsku, její manžel však musel nečekaně odjet a po zbytek dní tam zůstala s tehdy pětiletým synem sama. Jednoho dne došlo k tragédii, při které malý Nicholas málem zemřel. Catherine o tom neřekla živé duši. Ani manželovi. Myslela si, že její tajemství je ukryté hodně hluboko. Jenže teď si někdo, zřejmě autor knihy, přeje, aby pravda vyplula na povrch a Catherine trpěla za hříchy minulosti. Zaslouží si smrt. Oko za oko, zub za zub. Tak to chodí. Místo Nicholase totiž zemřel někdo jiný a podle pisatele je to právě její vina.

Co má s touto knihou společného penzionovaný učitel Stephen Brigstocke? Ovdovělý, zahořklý starý muž, se snaží naplánovat čin, kterým by pomstil smrt svého syna. Tušíte správně, obětí je právě Catherine Ravenscroftová a nástrojem pomsty rukopis knihy. Moc tištěného slova je magická. Stačí jen uvěřit. I já jsem byla překvapená, jak snadno jsem podlehla pocitu lítosti, který ovlivnil můj úsudek.

Román Dokonalý cizinec se řadí do kategorie psychologických thrillerů, které čtenáři nedají spát. Skvěle vystavěné dějové linky Catherine a Stephena vás zaručeně nenechají v klidu. Koho je vám vlastně líto? Myslíte si, že víte přesně, kde je pravda? Oba podávají různé verze spletitého příběhu, vy si musíte vybrat jen jednu. Tu správnou.

Sugestivní román, který poukazuje na to, jak snadné je podlehnout lži a klamu. Tento spíše komorní psychothriller nadchne čtenáře, kteří milují rozplétání tajemství a nečekané zvraty v ději.

Autorka: Barbora Javorková