Přátelství nad zlato. A nebo ne?

Zasněžená islandská vesnička na osamoceném ostrově. Manželský pár, Gardar a Katrín, a jejich nejlepší kamarádka Líf. Co se stane, když si zde klasičtí měšťáci s chundelatým kabelkovým pejskem koupí dům a rozhodnou se ho zrenovovat na hotel? Předchozí majitel se pohřešuje a v domě se začínají dít nevysvětlitelné věci. Objevují se mokré stopy, pohybují se věci, pes neustále štěká na cosi neviditelného a kňučí strachy. Jenže mobily mají všichni nepochopitelně rozbité a nemohou si zavolat o předčasnou loď z ostrova. Jak přečkají do doby domluveného odvozu, který je až za několik dní?

Policistka Dagný a její kamarád psychiatr Freyer vyšetřují ve městě obyčejný vandalismus, který je však nečekaně dovede k sérii záhadných úmrtí, jejichž kořeny se táhnou desetiletí zpátky. Když se k tomu přidají ještě pohřešovaní malí chlapci, z nichž jeden je (dávno oplakaný) Freyerův syn, je jasné, že tady něco nehraje.

Nejnovější kniha Yrsy Sigurdardóttirje velmi očekávanou novinkou. Celé zatím šestidílné sérii se dostalo vysokého hodnocení a uznání. Nyní se však setkáme se zcela novými postavami a příběhem, takže vás určitě zajímá, jak se s tím autorka popasovala a zda-li po opuštění starého, dobrého a známého nedojde k poklesu úrovně. Netřeba se bát, i Pamatuji si vás všechny je vynikající krimi.

Čeká vás taková dávka napětí, že si budete okusovat nehty, obzvlášť pokud knihu čtete někde na samotě u lesa a doma zrovna nikdo není. Požitek z četby je tak zaručen. I když nejde o žádný krvák, vykreslí autorka chvílemi téměř hororový příběh.

Pokud jdete po opravdu kvalitním ději a zápletce, kdy vše postupuje jen malinkými krůčky, ale vy se ani tak nemůžete odtrhnout, protože jste pozorní čtenáři a ty střípky nevyhnutelného v tom už předem najdete, tak je tato kniha přímo pro vás. Nečekejte explicitní násilné scény na každé stránce, spíše si užijete ryzí strach, napětí a pocity typu „ne, ne, ne, nechoď tam!“. A když se dozvíte, že je příběh zčásti založen na skutečné události, vaše husí kůže při čtení nebude brát konce.

Autorka: Radka Hlavatá