Potkejte svého osudového cizince

Od událostí Božského bastarda uplynulo několik měsíců, během kterých agentura Ryan Media Group rozhodně nezahálela. Chicago už firmě začalo být malé, a tak se vedení rozhodlo vybudovat novou pobočku přímo na Manhattanu, odkud by mohli spravovat největší marketingové kampaně. Vedením nebyl pověřen nikdo jiný než Bennett Ryan společně se svou snoubenkou Chloe. Místo finanční ředitelky tak nabídnou Chloeině kamarádce Sáře Dillonové, která po stáži odešla pracovat do menší firmy. Ta nejprve nabídku odmítá, protože nechce opustit pohodlný život po boku svého snoubence, senátora Andyho. Když se však provalí jeho milostné aférky, rozhodne se Sára udělat za svým dosavadním životem tlustou čáru.

Po přestěhování do New Yorku je Sára plná energie a pevně rozhodnutá začít si konečně užívat. Nejlepší roky svého života strávila s mužem, který o ni vlastně vůbec nestál a jen využíval benefitů její slavné rodiny. Nejvyšší čas prozkoumat tu svobodnou, nezodpovědnou část Sářiny osobnosti. Společně s Chloe a Julií vyrazí oslavit stěhování i Chloeiny zásnuby do baru, kde narazí na záhadného a velmi přitažlivého chlapa s britským přízvukem. Přiopilá a New Yorkem okouzlená Sára začne s tímhle cizincem flirtovat a nakonec si s ním nezávazně užije přímo na diskotéce. Zodpovědná Sára je mrtvá, ať žije Nová Sára.

Max Stella je známý britský playboy žijící už šet let v New Yorku. Kdysi si jej všimli bulvární novináři a teď je jejich hlavním koníčkem zjišťovat, kdo je aktuální Maxova přítelkyně týdne. On sám si z toho nic nedělá, a tak tu hru s nimi klidně hraje dál. Jednou však v baru narazí na tu nejlákavější ženu, jakou kdy viděl. Podaří se mu ji svést a celý víkend ji pak nemůže dostat z hlavy. O to větší je pak překvapení, že ji znovu uvidí na obědě se svým starým kamarádem Bennettem. Rozhodne se tedy poctít mladého Ryana svou návštěvou a vytáhnout z něj číslo oné krásky. Dostane však jen jméno a důrazné varování, aby se od Sáry raději držel dál. Při odchodu z Benovy kanceláře však náhodou narazí právě na Sáru, která jej odvede do své kanceláře, aby jí hezky vysvětlil, co sakra dělá u ní v práci. Ona je pevně odhodlaná všechno utnout, jenže když jí ukáže video ze sobotní noci a poví jí, co s ním všechno dělá, pracně vybudované zábrany se opět zřítí jako domeček z karet.

„Zdá se mi, že ti to dělá dobře. A taky si myslím, že moje divoký Poupátko z klubu je mnohem větší část Sáry Dillonové, než si chceš připustit.“

Většina knih v tomto žánru je poměrně dobře předvídatelná, ale i tak vás dokáže Božský cizinec několikrát překvapit. Hodně velkým plusem je fakt, že Sára není žádná Maxova asistentka a jsou si i mimo ložnici rovnocennými partnery. Rozhodně však nečekejte nudné, stále stejné postelové scény a vzývání vnitřní bohyně. Božský cizinec je rozhodně zajímavým mixem vtipných hlášek, ostrého slovníku, nekonvenční erotiky a vnitřních bojů obou hrdinů. Pokud tedy nepatříte mezi ten typ žen, které nedokážou skousnout pár sprostých slov a vydýchat několik scén, které jsou už tak trochu “přes čáru”, rozhodně dejte Božskému cizinci šanci.

Na obou dosud vydaných knihách se mi hodně líbí střídavé pohledy vyprávění, kdy čtenář nemusí domýšlet, co se hlavním hrdinům doopravdy honí hlavou. Na druhou stranu jde docela poznat, že na Bastardovi a Cizinci pracovaly dvě různé překladatelky. Ne, že by byl překlad špatný, ale třeba kdyby Max mluvil spisovnou češtinou a Chloe tou hovorovou, zůstal by alespoň trochu zachován rozdíl mezi britskou a americkou angličtinou. Za většinou šílených scén a hlášek ovšem stojí přímo Christina a Lauren, což překlad moc neovlivní. Božský bastard původně vznikl jako fanfikce a před vydáním ho musely autorky dost přepracovat. Je škoda, že se Božskému cizinci takové péče nejspíš nedostalo a místy proto působí trochu nedotaženě. Bastard byl naprosto božský. Cizinec je jiný, ale stále výborný.

Autorka: Markéta Kubalová