Poslat milostný dopis není jen tak

Lara Jean je prostřední ze tří holek Songových – tedy Coveyových – a nikdy neměla kluka. Ne, že by jí to někdy tak extra vadilo, protože zamilovaná už rozhodně byla. A ne jenom jednou. Jenže její lásky měly vždycky krátkého trvání, a když uznala, že to nikam nevede, napsala svým láskám něco jako rozlučkový milostný dopis. Vložila dopis do obálky, nadepsala jméno, adresu… a schovala ho do krabice na klobouky, kterou jí věnovala máma.

Možná ve škole nepatří mezi ty největší hvězdy, ale se svým poklidným životem je docela spokojená. Své sestry a otce miluje nade vše a i když by někdy byla radši, kdyby jí její mladší sestra Kitty dala pokoj, nevyměnila by ji ani za nic. Až do chvíle, kdy se její starší sestra Margot odstěhuje do školy ve Skotsku… a někdo pošle všechny milostné dopisy, které kdy Lara Jean napsala. Jako by situace nebyla už tak špatná, jeden z dopisů adresovala Lara Jean také bývalému příteli své sestry Margot.

Milostné pletky nikdy nebyly její silnou stránkou, proto si Lara Jean nedokáže pomoci jinak, než lží. Takovou, která jí ale brzy přeroste přes hlavu a rozhodně dopadne úplně jinak, než by čekala. Někdy totiž, když něco předstíráte, zjistíte, že jste předstírat přestali…

Jenny Han přišla s roztomilou romancí, která vás vtáhne do děje hned prvními stránkami. Její hrdinka je správně praštěná, milá, zmatená, nejistá a naprosto naivní. Ani ostatní postavy nejsou k zahození a nejednou nad některou zavrtíte hlavou, zakoulíte očima, nebo si povzdychnete. Je to přesně ten druh romance, co vás dokáže šíleně naštvat, místy rozbrečet a taky chytnout za srdce.

Čtení příběhu neuvěřitelně rychle utíká, a když se přenesete přes to, že Lara Jean lže tak často, že už neví, co je a není pravda, budete se výborně bavit. Protože bez toho by samozřejmě neexistovala žádná zápletka, trapné i naprosto milé a romantické scény. Je to příběh o prvních láskách, o tom, jak člověk dospívá, o tom, co je v životě pro koho důležité, o tom, jak najít štěstí a přesto zůstat svůj.

Knihu rozhodně doporučuju všem, kteří zbožňují seriál Gilmorova děvčata, protože sesterský vztah děvčat Coveyových je stejně zábavný a dramatický. Lehké počtení, co slupnete jako malinu a budete vyhlížet pokračování… protože takhle to přece skončit nemohlo!

Autorka: Petra Sýkorová