bd0ec193

Pohlcující Kronovy děti jsou #musthave!

Pokud vás Downtown nalákal natolik, že jste toužili zabydlet se v tom proklatém a zhýralém místě znovu, určitě vás nepřekvapí, že se opět setkáváte se svými oblíbenými hrdiny, které jste provázeli při jejich nesnadných osudových cestách.

Stejně jako v předchozím díle se někteří čtenáři knihy Kronovy děti mohou potýkat s problémem přeskakování a navazování vzpomínek na aktuální dějovou linii. V tomto případě případě nepociťujete zmatečnost tolik. Autorovi se daří lépe navazovat a navíc už jste si na jeho dynamický, zajímavý a komiksový styl zvykli. Ne každému samozřejmě texty, obohacené o citoslovce, přijdou vhod, ovšem takových příběhů v dnešní době příliš nevychází, především na české literární scéně, takže ho většina z vás s radostí přijme jako svěží vánek v horkých dnech. Poutavé popisy a především pasáže, které autorův promyšlený svět dolaďují takřka do detailu, vám snadno zobrazí nejen celistvý příběh, ale také houstnoucí a napínavou atmosféru…

Není snadné hodnotit obsah díla, protože je souborem několika propojených a propracovaných prvků, z nichž má prioritu dystopie. V Projektu Kronos má přitomnost a budoucnost celého světa v rukou Pavel Bareš a neváhá použít svou fantazii, aby vše přiostřil a vytvořil tak něco opravdu ohromného. Setkáváte se nejen s akčními scénami, ale také detektivními liniemi, fantasy a sci-fi prvky. Rovněž se nebál ztvárnit také určité psychologické prvky, čímž potěšil náročnější čtenáře.

S ohledem na komiksové ztvárnění drásavě poutavého světa se autor samozřejmě nevyhnul jistému klišé, které však v daném žánru očekáváte a pokud by jej vynechal, brali byste to nejspíš jako zradu. Takhle však můžete sledovat cestu hrdinů, kteří bojují až do posledního dechu se zlem, které není jednoznačné. Nic totiž není černobílé a každá postava má své klady i zápory, samozřejmě také tajemství a minulost. Vytvořené charaktery rozhodně nejsou obyčejné a přesto působí reálným dojmem.

Knihu Kronovy děti doplňují výrazné černobílé ilustrace, které byly zřejmě pečlivě vybírány, aby samotný příběh podpořily a udržely surovou atmosféru. U každé kapitoly se setkáte se zajímavým obrazem, popisující určitou pasáž nebo na něco poukazující. Mimo kapitol vás také příjemně překvapí dvoustránkové ilustrace.

Dílo je opravdu rozličné a nabízí nejen pobavení pro milovníky akčních hrdinů, ale také trochu zamyšlení, hledání a vášnivé touhy po znalostech oněch tajů, jež jsou v ulicích Attiony skrytí. Navíc jako bonus získáte nejen trýznivou dystopickou realitu, ale také jistou ironii a smyslné šílenství, které vás posedne natolik, že takřka sedm set padesát stran přečtete jako nic.

Projekt Kronos provedl první záludný tah a s Kronovými dětmi hra víc než zdárně pokračuje. Vše se stupňuje a jste-li čtenáři tohoto žánru, máte se opravdu nač těšit. S radostí mohu říct, že Kronovy děti jsou překvapením roku, na které čtenář nezapomene.

Chensie Ips