534d5f17

Lepší než „Stařík“

Devětašedesátiletý Artur Pepper žije sám v domku se zahradou. Je to právě rok, co mu zemřela jeho milovaná manželka Miriam, se kterou strávili krásný společný život. Jejím odchodem ztratil chuť žít, cokoliv dělat, s kýmkoliv se stýkat včetně svých dětí. Jeho život je stereotypní, fádní a dělá stále stejné úkony ve stejnou dobu každý den. Vše se změní ve chvíli, kdy při třídění manželčiných věcí nalezne zlatý náramek na ruku s několika přívěsky. Touha zjistit, odkud přívěsky jsou a co se za nimi skrývá Artura donutí opustit ulitu jednotvárného života a vydává se na nezapomenutelnou cestu za odhalením příběhů z minulosti své ženy. Jeho kroky vedou od Londýna, přes Paříž až do Indie, potkává lidi z její minulosti, odhaluje pravdu o utajeném životě před jejich seznámením a skrze tyto události dochází k poznáním sebe sama.

Kniha Podivuhodná odhalení Artura Peppera je literárním debutem britské spisovatelky Phaedry Patrick. Ta původně studovala umění a marketing, pak začala psát povídky za které byla několikrát oceněna. První kniha byla jen otázkou času, Phaedra nespěchala, se svojí prvotinou si hrála a světu ji v plné parádě představuje právě nyní. A je o ní velký zájem. Již nyní byla práva na vydání prodána do 23 zemí světa.

A není se co divit. Artur Pepper je sympatický hlavní hrdina, kterého si snadno oblíbíte a s nímž prožijete naplno celé jeho dobrodružství. Kniha je smutná i veselá, ostatně jako život sám. Věřím, že stejně jako mě, tak i vás rozesměje i dojme velmi povedený literární debut o velké lásce, o bolesti až srdce puká a o znovunalezení chuti jít dál. Debut plný lidskosti a laskavosti, který rozhodně stojí za pozornost.

Autor: Petr Šašek