6fed8e62

Pečte chleba. Je to terapie, proti níž nemá krize šanci

Pollyin život je jedna velká idylka. S Hucklem cukrují jako dvě hrdličky (pardon, vlastně tři, papuchalka Neila nelze vynechat) a pekárna si taky vede mimořádně dobře. Vůbec celý Mount Polbearne vypadá jako zalitý sluncem. Ale jak už to bývá, taková idylka nemá většinou dlouhého trvání. Paní Manseová, která pekárnu Polly pronajala, umírá a její hamižní příbuzní mají s podnikem jiné plány. Do městečka se navíc vrací Selina, vdova po charismatickém rybáři Tarniem, a nikdo neví proč. Ano, Tarnie je ten rybář, s nímž se Polly po příjezdu tak trochu zapletla. Na půvabnou pekařku čekají krušné časy. Znovu bude muset využít veškerý svůj důvtip, aby se odrazila ode dna a se šarmem sobě vlastním bojovala o své sny.

Pollyin svět jsem si zamilovala hned po pár stránkách Ostrova, takže jsem zajásala, když jsem se dozvěděla, že kouzelný román o lásce k pečení chleba má pokračování, které tentokrát drnká na trochu vážnější strunu. I když Polly zastihneme v nelehké situaci, pořád si dokáže uchovat důstojnost a smysl pro humor. Její čestná povaha a touha po spravedlnosti dokáže spoustu věcí spíše zkomplikovat než ulehčit. Mně se Pollyiny vlastnosti hodně líbí, sama bych si přála něco málo z ní mít.

Do oka mi padl i styl, kterým Jenny Colganová píše. Svižné a vtipné dialogy, barvité popisy cornwallské přírody a nevyzpytatelného počasí vás budou přímo lákat k návštěvě, i kdyby to mělo být jenom prstem po mapě. Že budete zase stát u sporáku, protože na konci knihy je pár zatraceně skvělých receptů, o tom už ani nemluvím. Velkou důležitost v příběhu hrají i vedlejší postavy, jejichž typické charakterové vlastnosti autorka umí neskonale dobře vypíchnout.

Kniha Léto s vůní čerstvého chleba předčila mé očekávání a nabídla mi oddechové čtení pro (nejen) letní dny. Když čtu nějakou knížku déle než tři dny, lehce znervózním, že přetahuju. Léto s vůní čerstvého chleba jsem díky vytíženosti četla trochu déle, a naopak, mrzelo mě, že už se musím s příběhem rozloučit.  Bylo to pohlazení pro moji duši, která má ráda milé, jemně romantické příběhy. Návrat na malý ostrůvek v Cornwallu byl moc fajn a já se těším na další román z pera Jenny Colganové.

Autorka: Barbora Javorková